Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.
♠ Q9
♥ 4
♦ AQJ64
♣ 109643
|
||
♠ 432
♥ K1095
♦ K82
♣ AKQ
|
♠ A8765
♥ Q873
♦ 107
♣ 72
|
|
♠ KJ10
♥ AJ62
♦ 953
♣ J85
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1BA |
2BA1 |
pas |
3♣ |
pas |
pas |
pas |
|
1 dwukolorówka 5+–5+ na młodszych; tu z akurat kara dużo lepsze od trefli, w korzystnych założeniach N może sobie jednak na taką zapowiedź jak najbardziej pozwolić
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1BA |
2BA1 |
pas |
3♣ |
pas |
pas |
ktr.3 |
pas |
3♥ |
pas |
pas |
pas |
1 dwukolorówka 5+–5+ na młodszych; tu z akurat kara dużo lepsze od trefli, w korzystnych założeniach N może sobie jednak na taką zapowiedź jak najbardziej pozwolić
2 kontra wywoławcza – na kolory starsze
Ze swoją dwukolorową ręką gracz N powinien tu zawalczyć, także po otwarciu W silnym 1BA, co doprowadzi to jego stronę do kontraktu 3♣(S). Najprawdopodobniej będący na pierwszym wiście W rozpocznie od ściągnięcia ♣A K D, a następnie wyjdzie – powiedzmy w kiery. Rozgrywający zabije w ręce ♥A, zaimpasuje kara, a potem zagra w piki, tak aby na pewno dostać się tym kolorem do ręki (tj. dziadkową ♠D będzie musiał przejąć w ręce ♠K). Umożliwi mu to powtórzenie impasu w karach, a będzie to równoznaczne ze zrealizowaniem kontraktu.
Nie każdemu graczowi S będzie jednak pozwolone te 4♣ wygrać. ZawodnikE – z układem 5–4 w starszych – będzie bowiem mógł tę zapowiedź wywoławczo skontrować, jego partner wybierze wówczas do gry kiery. Kontrakt 3♥(W) nie zostanie najprawdopodobniej skontrowany. Co więcej, aby grę tę położyć, obrońca N musiałby przeciwko niemu wyjść singlową ♥4 (!). Po zabiciu tej lewy ♥A odwróciłby w karo i broniący odebraliby dwie wziątki w tym kolorze. A ponadto należałyby im się dwa piki, kontrakt 3♥(W) zostałby więc obłożony bez jednej. Nawet jeżeli jednak S pierwszą lewę by przepuścił, a rozgrywający – po wzięciu jej zagrał ♣A K D i wyrzucił ze stołu karo, a potem puścił pika wkoło, zostałby położony, gdyby gracz S połączył drugi (albo drugi i trzeci) raz atu, a potem – po wzięciu drugiej lewy pikowej…
|
♠ – |
|
♠ 4 |
|
♠ A 7 6 |
|
♠ W |
|
… dopuścił karem partnera, a ten wyszedłby w trefla – pod potrójny renons, w lewie tej S pozbyłby się swojego ostatniego pika. Oprócz ♥A, dwóch pików i kara obrońcy musieliby więc dostać jeszcze jedną wziątkę atutową. I w tym wypadku 3♥(W) zostałyby zatem położone bez jednej.
Gdyby zaś przeciwko 3♥(W) wyszedł na pierwszym wiście w trefla, gra mogłaby już zostać zrealizowana. Rozgrywający zgrałby bowiem ♣A K D, by pozbyć się ze stołu kara, a potem puściłby pika wkoło (albo zagrał ♠A i pikiem). Powiedzmy, że gracz S dopuściłby następnie partnera karem, a ten kontynuowałby ♠D. Rozgrywający koniecznie musiałby pobić tę lewę ♠A na stole, a następnie mógłby ponowić pikiem (bądź zagrać ♥7 wkoło). JeżeliS zagrałby następnie ♥A i kierem, W wziąłby ostatnie cztery lewy na obustronne przebitki karowo-pikowe (w dziadku – w ręce). Jeśli natomiast w ósmej lewie S wyszedłby w karo, gra toczyłaby się podobnie, prawy obrońca dostałby jeszcze tylko wziątkę na asa atu.
Wniosek stąd, iż turniejowych protokołach tego rozdania będą dominować wpisy w wysokości 110 dla NS, znajdą się w nich też jednak i inne: 140 dla WE oraz – dosyć rzadko – 100 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♣(NS), 9 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 8 (WE);
♠ – 8 (W!);
BA – 6 (NS).