Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

 

Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.

 
  Q9
  4
  AQJ64
  109643
 
432
K1095
K82
AKQ
A8765
Q873
107
72
 
KJ10
AJ62
953
J85
 

 

W

N

E

S

pas

1BA

2BA1

pas

3

pas

pas

pas

 

1 dwukolorówka 5+–5+ na młodszych; tu z akurat kara dużo lepsze od trefli, w korzystnych założeniach N może sobie jednak na taką zapowiedź jak najbardziej pozwolić

albo:

W

N

E

S

pas

1BA

2BA1

pas

3

pas

pas

ktr.3

pas

3

pas

pas

pas

1 dwukolorówka 5+–5+ na młodszych; tu z akurat kara dużo lepsze od trefli, w korzystnych założeniach N może sobie jednak na taką zapowiedź jak najbardziej pozwolić

2 kontra wywoławcza – na kolory starsze

Ze swoją dwukolorową ręką gracz N powinien tu zawalczyć, także po otwarciu W silnym 1BA, co doprowadzi to jego stronę do kontraktu 3(S). Najprawdopodobniej będący na pierwszym wiście W rozpocznie od ściągnięcia A K D, a następnie wyjdzie – powiedzmy w kiery. Rozgrywający zabije w ręce A, zaimpasuje kara, a potem zagra w piki, tak aby na pewno dostać się tym kolorem do ręki (tj. dziadkową D będzie musiał przejąć w ręce K). Umożliwi mu to powtórzenie impasu w karach, a będzie to równoznaczne ze zrealizowaniem kontraktu.

Nie każdemu graczowi S będzie jednak pozwolone te 4 wygrać. ZawodnikE – z układem 5–4 w starszych – będzie bowiem mógł tę zapowiedź wywoławczo skontrować, jego partner wybierze wówczas do gry kiery. Kontrakt 3(W) nie zostanie najprawdopodobniej skontrowany. Co więcej, aby grę tę położyć, obrońca N musiałby przeciwko niemu wyjść singlową 4 (!). Po zabiciu tej lewy A odwróciłby w karo i broniący odebraliby dwie wziątki w tym kolorze. A ponadto należałyby im się dwa piki, kontrakt 3(W) zostałby więc obłożony bez jednej. Nawet jeżeli jednak S pierwszą lewę by przepuścił, a rozgrywający – po wzięciu jej zagrał A K D i wyrzucił ze stołu karo, a potem puścił pika wkoło, zostałby położony, gdyby gracz S połączył drugi (albo drugi i trzeci) raz atu, a potem – po wzięciu drugiej lewy pikowej…

 



A W 6
10

 

4
K
K 8

A 7 6
D

 

W
W
9 5

 

… dopuścił karem partnera, a ten wyszedłby w trefla – pod potrójny renons, w lewie tej S pozbyłby się swojego ostatniego pika. Oprócz A, dwóch pików i kara obrońcy musieliby więc dostać jeszcze jedną wziątkę atutową. I w tym wypadku 3(W) zostałyby zatem położone bez jednej.

Gdyby zaś przeciwko 3(W) wyszedł na pierwszym wiście w trefla, gra mogłaby już zostać zrealizowana. Rozgrywający zgrałby bowiem A K D, by pozbyć się ze stołu kara, a potem puściłby pika wkoło (albo zagrał A i pikiem). Powiedzmy, że gracz S dopuściłby następnie partnera karem, a ten kontynuowałby D. Rozgrywający koniecznie musiałby pobić tę lewę A na stole, a następnie mógłby ponowić pikiem (bądź zagrać 7 wkoło). JeżeliS zagrałby następnie A i kierem, W wziąłby ostatnie cztery lewy na obustronne przebitki karowo-pikowe (w dziadku – w ręce). Jeśli natomiast w ósmej lewie S wyszedłby w karo, gra toczyłaby się podobnie, prawy obrońca dostałby jeszcze tylko wziątkę na asa atu.

Wniosek stąd, iż turniejowych protokołach tego rozdania będą dominować wpisy w wysokości 110 dla NS, znajdą się w nich też jednak i inne: 140 dla WE oraz – dosyć rzadko – 100 dla NS.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 8 (NS);

– 8 (WE);

– 8 (W!);

BA – 6 (NS).