Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
♠ AQ942
♥ 10742
♦ 5
♣ 876
|
||
♠ J53
♥ KQ6
♦ 642
♣ KQ102
|
♠ 106
♥ A985
♦ QJ73
♣ 954
|
|
♠ K87
♥ J3
♦ AK1098
♣ AJ3
|
W |
N |
E |
S |
pas1 |
pas |
pas |
1BA |
pas |
2♥2 |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 to jednak nie jest chyba jeszcze pierwszoręczne otwarcie
2 transfer na piki, N nie traktuje swojej ręki jak wartej zainwitowania dogranej
albo:
W |
N |
E |
S |
pas1 |
pas |
pas |
1BA |
pas |
2♣ |
pas |
2♦ |
pas |
2♠2 |
pas |
4♠3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 to jednak nie jest chyba jeszcze pierwszoręczne otwarcie
2 5♠–4♥, karta inwitowa, tu jednak byłoby to istotnym przelicytowaniem karty
3 teraz jednak S wrzuciłby rzecz jasna końcówkę
albo:
W |
N |
E |
S |
1♣ (?) |
pas |
1♥ |
2♦ |
pas |
2♠1 (?) |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 naturalne, nieforsujące
Jeśliby zaś, po 1♥ E, S zdecydował się wejść 1BA, dalsza licytacja potoczyłaby się według jednego z pierwszych dwóch wariantów.
Na linii NS nie ma w zasadzie bilansu na prawidłową końcówkę, po 1BA e-S-a jego partner powinien zatem dać transfer 2♥ i spasować na 2♠ otwierającego (wchodzącego). Od czasu do czasu do zagrania 4♠ będzie jednakże bez wątpienia dochodziło. N zalicytuje bowiem staymana – z nadzieją, że poprawi kontrakt w wypadku, gdy partner ma co najmniej jedną starszą czwórkę. Po 2♦ otwierającego/wchodzącego będzie więc musiał powiedzieć 2♠, w ten sposób nie tylko jednakże wskaże układ 5♠–4♥, ale też zainwituje dograną. AS zaproszenie to rzecz jasna przyjmie.
Wzięcie w piki lew dziesięciu nie będzie jedna łatwe, aby bowiem cel ten osiągnąć, S będzie musiał zaimpasować obrońcy E damę z waletem karo (!). Powiedzmy, że przeciwko pikowej grze e-S-a obrońca W odda naturalny wist ♣K. Rozgrywający będzie musiał zabić w ręce ♣A, a następnie wejść na stół ♠A i zagrać stamtąd karo – z zamiarem wstawienia z ręki dziesiątki (!). A kiedyE podłoży się ♦W, pobić w ręce ♦A i kontynuować stamtąd ♦K i ♦10, by wyrzucić ze stołu oba tamtejsze trefle. A potem wyatutować, kończąc w ręce i wykorzystać ♦9 8; weźmie wówczas ♣A, pięć pików oraz cztery kara. Oczywiście jeżeli po utrzymaniu się ♦D E zagra czwarty raz w ten kolor, a jego partner lewę tę przebije, rozgrywający nadbije na stole, ściągnie jeszcze raz atu i wykorzysta fortę karową. A w ręce zostanie mu jeszcze jeden atut, którym przebije tam trzecią rundę kierów.
Podobnie gra będzie się musiała potoczyć po ataku pikowym, tyle że rozgrywającemu będzie wówczas wolno trzy (a nawet cztery) razy zaatutować.
Zwycięska rozgrywka nie będzie łatwa do znalezienia, przeto protokoły rozdania zdominują wpisy w wysokości 140 punktów dla strony NS. Inne – 170 oraz 620 dla tej strony oraz 100 dla WE – znajdą się w nich również, lecz jedynie sporadycznie.
Minimaks teoretyczny: 4♠(NS), 10 lew; 620 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (S!);
♦ – 8 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 8 (NS).