Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2010 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

 

Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.

  AQ6
AJ3
10754
A96
 
10
K98762
J2
KQ52
8 9872
Q104
AQ986
4
  KJ543
5
K3
J10873
 

 

W

N

E

S

21

2BA2

4

4

pas

pas

pas

 

1 słabe dwa, karta nieco niemodelowa (stosunkowo słabe kiery, sporo wartości w kolorach bocznych)

2 naturalne, 15–18 PC w składzie zrównoważonym

W

N

E

S

21

2BA2

43

pas4

45

pas

pas

4

pas

pas

pas

 

1 multi, karta nieco niemodelowa (stosunkowo słabe kiery, sporo wartości w kolorach bocznych)

2 naturalne, 15–18 PC w składzie zrównoważonym

3 fity w obu kolorach starszych

4 w zasadzie S może od razu zalicytować 4, może też na nie spasować i zgłosić ten kontrakt w następnym okrążeniu

5 kiery

Na większości stołów październikowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010 pary NS zagrają w tym rozdaniu końcówkę w piki. Przeciwko 4(S) obrońca W zaatakuje blotką kierową. Rozgrywający zabije w dziadku asem, a potem cztery razy zaatutuje i wyjdzie z ręki W. Wyfortuje sobie więc ten ostatni kolor i zrobi swoje (pięć pików, cztery trefle, A). A kiedy obrońca W dwukrotnie nie podstawi się mariaszem treflowym, S wyrobi sobie dziesiątą wziątkę na K w ręce.

Taka właśnie obrona (dwukrotne niepodstawienie się mariaszem treflowym przez obrońcę W) będzie zresztą absolutnie konieczna, aby nie pozwolić rozgrywającemu na zdobycie lew jedenastu – jeśli zagra on wcześniej ze stołu karo i weźmie lewę na króla tego koloru w ręce. Oczywiście, dużo prościej będzie, gdy w pierwszej rundzie kar E wskoczy asem i wyjdzie D do skrótu ręki S. Natomiast gdy po zabiciu pierwszej lewy A rozgrywający zagra cztery razy w atu i wyjdzie z ręki nie najniższym treflem – obrońcy W wolno będzie (teraz i w następnej lewie) dodać blotkę – byle tylko po zabiciu drugiej albo trzeciej rundy trefli figurą powtórzył kierem, aby skrócić rękę przeciwnika. To oczywiście uwaga na temat ewentualności wzięcia przez zawodnika S lew jedenastu; dziesięć wziątek jest bowiem – jak to już wykazałem wyżej – absolutnie pewne.

Najlepszy interes zrobią zatem te duety WE, które nie zadowolą się zgłoszeniem 4 (to będzie względnie łatwe), ale też przelicytują 4 przeciwników pięcioma kierami. Rozgrywający tego kontraktu będzie bowiem w stanie wybronić się tylko bez dwóch, z kontrą za 300. Przynajmniej teoretycznie rzecz biorąc, po trzykrotnym połączeniu mu atutów, uniemożliwiającym przebicie w dziadku choćby jednego trefla, będzie bowiem potrzebował dodatkowej wziątki karowej. A to pociągnie za sobą konieczność zaimpasowania 10 w ręce N (przy założeniu, iż w pierwszej rundzie tego koloru W zagra waleta wkoło – do króla u S). Zresztą także po zwyczajnej obronie, polegającej na konsekwentnych skrótach pikowych ręki W, rozgrywka na bez dwóch nie będzie łatwa. Ponadto wydaje mi się, że w równych założeniach WE raczej w 5 nie pójdą, tak czy owak – podstawowym wpisem w turniejowy protokół tego rozdania będzie więc 420 punktów dla NS; od czasu do czasu pojawią się w nim też czterystapięćdziesiątki dla tej strony.

Minimaks teoretyczny: 5(WE) z kontrą, 9 lew; 300 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (NS);

– 6 (NS, WE!);

– 9 (WE);

– 10 (NS);

BA – 8 (NS).