Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2010 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

 

Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.

  102
A754
8765
AQ9
 
J
KQ932
AKQ9
872
7 98763
106
J1042
K5
  AKQ54
J8
3
J10643
 

 

W

N

E

S

1

2

ktr.1

pas

2

pas

pas

pas

 

1 kontra negatywna

albo:

W

N

E

S

1

ktr.1

rktr.2

pas

23

pas

2

pas

pas

pas

 

 

 

1 dosyć słabe kiery, a układ zbliżony do trójkolorowego, można więc z powodzeniem zamiast 2 zgłosić kontrę (a na pewno jest to zapowiedź bezpieczniejsza)

2 siłowa, 10+ PC

3 naturalne, minimalne lub nawet lekko podlimitowe otwarcie – z kartą, z którą S nie mógłby ukarmić ewentualnej propozycyjnej kontry partnera na któryś z kolorów czerwonych

Najprawdopodobniej nieco silniejsza w tym rozdaniu strona NS (21 PC:19 PC) wygra też w nim licytację, a najczęściej ostatecznym kontraktem staną się 2(S). Przeciwko tej grze W zaatakuje A i będzie kontynuował tym kolorem. Zwycięska rozgrywka nie będzie trudna. Powiedzmy, że w drugiej lewie S zrzuci z ręki i tak przegrywającego kiera, a przebije dopiero trzecie karo. Następnie rozgrywający zaimpasuje trefle damą, którą E zabije K i zagra czwarty raz w kara. Gracz S przebije w ręce 5 i ściągnie A. Od W spadnie wówczas singlowy walet, rozgrywający zagra więc następnie kiera do asa, przebije w ręce kiera, wróci do dziadka A i przebije w ręce jeszcze jednego kiera. Ósmą lewę strony NS weźmie pozostała na stole dziesiątka atu. Będzie tu można mówić o dosyć specyficznym przypadku rozgrywki na odwróconą rękę: S zrobi bowiem cztery przebitki w ręce – od dłuższego fragmentu atutów. Weźmie też jeszcze dwie lewy pikowe – jeszcze jedną w ręce i jedną na stole – a ponadto kiera oraz trefla.

Dużo łatwiej grałoby się zawodnikowi S w trefle – na ośmiu atutach. Skrót karowy nie byłby wówczas tak groźny, więc rozgrywający wziąłby cztery lewy treflowe w ręce, A oraz albo cztery piki (asa, dziesiątkę, króla i damę), albo tylko trzy piki (gdy W przebiłby drugą rundę tego koloru), ale za to pikową przebitkę na stole (broniący W dokonałby bowiem swojej przebitki od trzech atutów).

Najwyższy kontrakt może jednak zrealizować w tym rozdaniu strona WE, nie ma bowiem skutecznej obrony przeciwko jej 3. Karty tak leżą, iż – grając w kara – można wziąć sześć lew atutowych (na przykład zrobić dwie przebitki kierowe w ręce E), a ponadto dwa kiery (figurę i wyrobioną 9, po uprzednim częściowym zaatutowaniu) oraz K. Dokładny przebieg gry w dużym stopniu zależy od posunięć strony przeciwnej, rozgrywający zawsze jednak może odnieść sukces. Kontrakty 3(WE) będą jednak osiągane rzadko, podstawowym wpisem w protokół tego rozdania okaże się zatem 110 punktów dla strony NS.

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew; 110 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 9 (WE);

– 8 (WE);

– 8 (NS);

BA – 6 (NS).