Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
♠ 102 ♥ A754 ♦ 8765 ♣ AQ9 |
||
♠ J ♥ KQ932 ♦ AKQ9 ♣ 872 |
♠ 98763 ♥ 106 ♦ J1042 ♣ K5 |
|
♠ AKQ54 ♥ J8 ♦ 3 ♣ J10643 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
2♥ |
ktr.1 |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 kontra negatywna
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
ktr.1 |
rktr.2 |
pas |
2♣3 |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 dosyć słabe kiery, a układ zbliżony do trójkolorowego, można więc z powodzeniem zamiast 2♥ zgłosić kontrę (a na pewno jest to zapowiedź bezpieczniejsza)
2 siłowa, 10+ PC
3 naturalne, minimalne lub nawet lekko podlimitowe otwarcie – z kartą, z którą S nie mógłby ukarmić ewentualnej propozycyjnej kontry partnera na któryś z kolorów czerwonych
Najprawdopodobniej nieco silniejsza w tym rozdaniu strona NS (21 PC:19 PC) wygra też w nim licytację, a najczęściej ostatecznym kontraktem staną się 2♠(S). Przeciwko tej grze W zaatakuje ♦A i będzie kontynuował tym kolorem. Zwycięska rozgrywka nie będzie trudna. Powiedzmy, że w drugiej lewie S zrzuci z ręki i tak przegrywającego kiera, a przebije dopiero trzecie karo. Następnie rozgrywający zaimpasuje trefle damą, którą E zabije ♣K i zagra czwarty raz w kara. Gracz S przebije w ręce ♠5 i ściągnie ♠A. Od W spadnie wówczas singlowy walet, rozgrywający zagra więc następnie kiera do asa, przebije w ręce kiera, wróci do dziadka ♣A i przebije w ręce jeszcze jednego kiera. Ósmą lewę strony NS weźmie pozostała na stole dziesiątka atu. Będzie tu można mówić o dosyć specyficznym przypadku rozgrywki na odwróconą rękę: S zrobi bowiem cztery przebitki w ręce – od dłuższego fragmentu atutów. Weźmie też jeszcze dwie lewy pikowe – jeszcze jedną w ręce i jedną na stole – a ponadto kiera oraz trefla.
Dużo łatwiej grałoby się zawodnikowi S w trefle – na ośmiu atutach. Skrót karowy nie byłby wówczas tak groźny, więc rozgrywający wziąłby cztery lewy treflowe w ręce, ♥A oraz albo cztery piki (asa, dziesiątkę, króla i damę), albo tylko trzy piki (gdy W przebiłby drugą rundę tego koloru), ale za to pikową przebitkę na stole (broniący W dokonałby bowiem swojej przebitki od trzech atutów).
Najwyższy kontrakt może jednak zrealizować w tym rozdaniu strona WE, nie ma bowiem skutecznej obrony przeciwko jej 3♦. Karty tak leżą, iż – grając w kara – można wziąć sześć lew atutowych (na przykład zrobić dwie przebitki kierowe w ręce E), a ponadto dwa kiery (figurę i wyrobioną ♥9, po uprzednim częściowym zaatutowaniu) oraz ♣K. Dokładny przebieg gry w dużym stopniu zależy od posunięć strony przeciwnej, rozgrywający zawsze jednak może odnieść sukces. Kontrakty 3♦(WE) będą jednak osiągane rzadko, podstawowym wpisem w protokół tego rozdania okaże się zatem 110 punktów dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 3♦(WE), 9 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 8 (NS);
BA – 6 (NS).