Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
♠ A ♥ AQ76 ♦ 63 ♣ AKQ985 |
||
♠ J106 ♥ 54 ♦ KQ942 ♣ J73 |
♠ K8742 ♥ KJ82 ♦ 1085 ♣ 6 |
|
♠ Q953 ♥ 1093 ♦ AJ7 ♣ 1042 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
pas1 |
1♠ |
pas |
2♥2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♦4 |
pas |
3BA5 |
pas |
pas |
pas |
|
1 zbyt słaby i kolor pikowy, i karta w ogóle na popartyjne wejście do licytacji, nawet na szczeblu jednego
2 rewers, 5+♣–4♥, nadwyżka honorowa, forsing na jedno okrążenie (a w u niektórych par – nawet do dogranej)
3 fit treflowy, nieforsujące (w standardowej, klasycznej wersji systemu)
4 czwarty kolor, pytanie o zatrzymanie
5 jest zatrzymanie w karach!
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
pas1 |
1♠ |
pas |
2♣2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♥4 |
pas |
3BA5 |
pas |
pas |
pas |
|
1 zbyt słaby i kolor pikowy, i karta w ogóle na popartyjne wejście do licytacji, nawet na szczeblu jednego
2 naturalne, 15+ PC, 5+♣, forsing na jedno okrążenie
3 fit treflowy, brak czterech kierów i pięciu pików, nieforsujące (końcówkę przesądziłby sztuczny rebid odpowiadającego 2♦)
4 wskazanie zatrzymania kierowego, obawa o kara
5 jest zatrzymanie karowe!
Tak czy inaczej – na zdecydowanej większości stołów październikowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010 powinno w rozdaniu tym dojść właśnie do kontraktu firmowego. Przeciwko 3BA(S) obrońca W wyjdzie na pewno ♦K, jego partner zdemarkuje kara ósemką, a rozgrywający lewę tę przepuści. W lewie drugiej W zagra najprawdopodobniej w blotkę kierową (albo w pika) – rozgrywający zadysponuje ze stołu blotkę, a E zabije ♥W i wyjdzie w karo. Aby na pewno zrobić swoją grę, S będzie musiał zabić tę lewę ♦A, aby wziątki tej w ogóle nie stracić. A potem bezpiecznie odegrać sześć trefli oraz asy w kolorach starszych. Tak, po starannej obronie S będzie mógł zrobić tylko swoje.
Jednakże teoretycznie rzecz biorąc, tylko pierwszy wist kierowy definitywnie pozbawi rozgrywającego kontrakt 3BA zawodnika S nadróbki [natomiast 4BA(N) bezwzględnie położy tylko i wyłącznie atak karowy], jest on jednak w zasadzie nierealny. Natomiast (nadal rozmawiamy o ewentualnych dziesięciu wziątkach) po przepuszczeniu w pierwszej lewie ataku ♦K S musiałby następnie zabić kierowe zagranie obrońcy W asem (!). A potem ściągnąć sześć trefli oraz ♠A, wrócić do ręki ♦A i – w trzykartowej końcówce – wpuścić obrońcę E pikiem na króla – gdy zachował on w niej ♠K oraz ♥K W – bądź też kierem (też na króla), gdy trzema jego ostatnimi kartami będą ♠K 8 oraz ♥K. Rozgrywka to dość trudna (także do teoretycznego uzasadnienia), a przepuszczenie w pierwszej lewie ♦K – dosyć automatyczne, wydaje mi się zatem, iż najczęstszym wpisem w protokół tego rozdania będzie 600 punktów dla NS, sześćsettrzydziestki dla tej strony trafią się tam dużo rzadziej.
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 600 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 9 (NS);
♠ – 7 (WE);
BA – 9 (NS).