Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2010 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

 

Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.

  Q83
K73
Q9632
64
 
AK1094
109
AKJ
A52
15 J75
AQ652
10754
8
  62
J84
8
KQJ10973
 

 

W

N

E

S

   

3

ktr.

pas

4

pas

4

pas

pas

pas

Karta W jest zbyt silna na wejście 3, skontruje on zatem najpierw otwarcie 3, a dopiero w następnym okrążeniu pokaże piki. Taka sekwencja na pewno jednak nie świadczy o samodzielnym kolorze pikowym, z takowym – oraz silną ręką – gracz W skoczyłby bowiem konstruktywnie na 4 od razu po 3 e-S-a.

Przeciwko pikowej grze zawodnika W – obrońca N wyjdzie w licytowane przez partnera trefle. Rozgrywający powinien zabić A i… w widne karty łatwo jest wziąć dwanaście lew, w zakryte nie jest to wszakże wcale oczywiste. Ponieważ jednak i tak trzeba będzie (nawet przy bardzo korzystnej sytuacji w kierach) przebić na stole dwa trefle, najlepiej jest zrobić pierwszą z tych przebitek od razu w drugiej lewie. A potem cofnąć się do ręki asem atu, zaimpasować kiery damą na stole, zgrać też A, przebić w ręce kiera, przebić kolejnego trefla waletem atu, wrócić do ręki A, po czym ściągnąć K i odejść pikiem. Zgodnie z szansami matematycznymi w lewie tej dojdzie do ręki – na D – broniący N. W następnej gracz ten będzie musiał wyjść w karo – spod damy, a to zapewni rozgrywającemu dwunastą wziątkę. Jeśli tylko N ma D x x, wpustka ta będzie pewna, obrońca ten zostanie bowiem uprzednio pozbawiony zarówno kierów, jak i trefli.

Wyobraźmy sobie jednak, że rozdanie wygląda następująco…

Strona NS po partii, rozdawał S.

 

D 8 3
K 8 7 3
D 9 6 3
6 4

 

A K 10 9 4
10 9
A K W
A 5 2

15

W 7 5
A D 6 5 2
10 7 5 4
8

 

6 2
W 4
8 2
K D W 10 9 7 3

 

…wówczas opisana wyżej rozgrywka zakończy się fiaskiem. Obrońca N wyprzedzająco (tzn. przed dziadkiem) przebije bowiem trzecią rundę trefli damą atu i odejdzie bezpiecznie pikiem. I rozgrywający będzie jeszcze musiał oddać wziątkę na D.

Aby wziąć dwanaście lew przy ostatnim rozkładzie kart, należy rozgrywać trochę inaczej. Owszem, w drugiej lewie trzeba koniecznie przebić na stole trefla, następnie jednak – po powrocie do ręki asem atu (albo karem) – nie można grać w kiery, tylko należy przebić na stole drugiego trefla (waletem atu). A potem wrócić do ręki A, ściągnąć K i odejść pikiem, a w końcówce ustawić e-N-a w prostym kierowo-karowym przymusie (oczywiście konieczne będzie jeszcze wykonanie impasu przeciwko K). A konkretnie – gdy po wzięciu lewy na D N odejdzie kierem, trzeba zrobić impas damą w dziadku, wrócić do ręki K i ściągnąć pozostałe dwa piki… Podobnie potoczyłoby się rozdanie, gdyby w trzeciej rundzie trefli obrońca N wskoczył przebitkowo D i odszedł w pika (a nie w kiera).

Jak widać, nawet przy statystycznie uzasadnionym założeniu, iż obrońca N ma D x x oraz K, rozgrywki na dwanaście lew różnią się – i wzajemnie wykluczają! – w zależności od liczby posiadanych przezeń kierów. W turniejowych protokołach tego rozdania można się zatem spodziewać zarówno zapisów 680, jak i 650, a nie – jak na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać – wyłącznie „oczywistych” sześćsetosiemdziesiątek.

Minimaks teoretyczny: 6(WE), 12 lew; 980 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 10 (WE);

– 11 (WE);

– 12 (WE);

BA – 10 (WE).