Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
♠ AKJ43 ♥ 2 ♦ Q104 ♣ 10972 |
||
♠ 9852 ♥ 1075 ♦ J975 ♣ 64 |
♠ Q1076 ♥ AKQJ64 ♦ K ♣ 53 |
|
♠ == ♥ 983 ♦ A8632 ♣ AKQJ8 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
pas |
1♠ |
2 ♥ |
3♣1 |
pas |
3♥2 |
pas |
4♣3 |
pas |
4♥4 |
pas |
5♣5 |
pas |
pas |
pas |
1 mocna sugestia układu 5+–5+ w kolorach młodszych, nie musi być jednak specjalnej nadwyżki honorowej (chyba że para ma w tej sekwencji własne ustalenia konwencyjne, np. stosuje w niej lebensohla)
2 z ładnymi honorami oraz dobrym fitem treflowym N powinien przesądzić dograną, splinter 4♥ byłby jednak przelicytowaniem karty (a ponadto mogą wychodzić 3BA)
3 brak zatrzymania w kierach
4 krótkość kierowa, ale karta słabsza niż na bezpośredniego splintera
5 gdyby S miał ♦A K x x x oraz ♣A K D x x, zapowiedziałby – wówczas ze wszech miar prawidłowego – szlemika
Szlemik w trefle wychodzi i w autentycznym rozdaniu, jest to jednak kontrakt daleki od doskonałości. Po prostu obrońca E ma singlowego ♦, rozgrywający nie oddaje zatem lewy w tym kolorze. Na ogół jednak do oddania byłyby kier oraz (co najmniej jedno) karo, końcówka w trefle jest w więc w tym rozdaniu kontraktem absolutnie prawidłowym. I będzie ona zagrana na zdecydowanej większości stołów październikowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010, zagrożenie kierowe zostanie bowiem na pewno ogłoszone, jako że E wejdzie tym kolorem do licytacji. Pozwoli to stronie NS uniknąć beznadziejnych 3BA, ułatwi jej natomiast bez wątpienia dogrania końcówki w trefle. A kilka duetów tej linii zapowie nawet szlemika w ten kolor – i dzięki korzystnej dla niej sytuacji w karach bez trudu go zrealizuje.
Minimaks teoretyczny: 6♣(NS), 12 lew; 920 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 12 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 6 (NS, WE!);
♠ – 8 (NS);
BA – 7 (NS).