Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
♠ 1092 ♥ AQ964 ♦ 863 ♣ A3 |
||
♠ 65 ♥ J1075 ♦ KQ1072 ♣ 86 |
♠ AJ873 ♥ 83 ♦ J9 ♣ K1042 |
|
♠ KQ4 ♥ K2 ♦ A54 ♣ QJ975 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1BA |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥ |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 transfer na kiery
Także ten kontrakt powinny zagrać w zasadzie wszystkie duety biorące udział w październikowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010. Przeciwko 3BA(S) obrońca W zaatakuje ♦K, a rozgrywający będzie musiał pierwszą lewę przepuścić. Wprawdzie karta pierwszego wistu nie będzie konwencyjnym żądaniem, aby partner – jeśli posiada ♦W – odblokował się tym honorem (a w przeciwnym zaś razie dał ilościówkę), ten ostatni i tak jednak powinien dołożyć w pierwszej lewie waleta. Ma go bowiem z dziewiątką, nietrudno będzie mu się zatem zorientować, iż prawie na pewno W zaatakował z longera zawierającego nie tylko mariasza, ale również dziesiątkę (z pustego mariasza wyszedłby bowiem blotką). Po utrzymaniu się ♦K W będzie więc kontynuował ♦D. Powiedzmy, że gracz S połapie się w sytuacji i zabije drugą lewę ♦A (gdyby raz jeszcze przepuścił, to potem – aby zrobić swoje, musiałby już bezwzględnie zaimpasować obrońcy E ♣10), po czym wyjdzie z ręki ♣D na impas (zagranie trefli z góry – na pewno dużo lepsze w aspekcie tzw. rozgrywki pojedynczego koloru – tu znacznie zwiększyłoby szansę na dopuszczenie do ręki niebezpiecznego przeciwnika W). Tymczasem E zabije ♣D królem i – najprawdopodobniej – wyjdzie blotką pikową. Rozgrywający wstawi z ręki ♠K i utrzyma się, następnie więc zgra dziadkowego ♣A, wróci do ręki ♥K, ściągnie ♣W i odda obrońcy E wziątkę treflową (na trefle zrzuci ze stołu karo i kiera albo dwa kiery; nie wolno mu będzie pozbyć się stamtąd pika). Nawet jeżeli po zdobyciu wziątki na ♣10 E wyjdzie w kiera, S utrzyma się ♥A w dziadku, ściągnie jeszcze ♥D, zrzucając z ręki karo, a następnie wyjdzie ze stołu pikiem. I wcześniej czy później zdobędzie jeszcze dwie wziątki: na ♠D oraz na ♣9. Kontrakt zostanie zatem zrealizowany.
Najpopularniejszym wpisem w protokół tego rozdania będzie zatem 600 punktów dla NS. Teoretycznie rzecz biorąc, rozgrywający mógłby nawet zrobić nadróbkę, w tym celu musiałby jednak koniecznie zabić drugą rundę kar asem, po czym – teraz albo nieco później – ściągnąć ♣A i kontynuować ze stołu blotką tego koloru, do dziewiątki w ręce. Skompletowałby wówczas karo, cztery trefle, trzy kiery oraz dwa piki. Taka rozgrywka nie jest jednak rzecz jasna ani trochę nawet realna.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 10 (NS).