Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
♠ J8742 ♥ A76 ♦ AJ42 ♣ J |
||
♠ == ♥ Q10842 ♦ 1093 ♣ Q9754 |
♠ KQ93 ♥ 9 ♦ K876 ♣ 10862 |
|
♠ A1065 ♥ KJ53 ♦ Q5 ♣ AK3 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas (!) |
pas |
1BA |
pas |
2♥1 |
pas |
3♠2 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 transfer na piki
2 nadwyżkowe przyjęcie transferu partnera
To będzie kolejny kontrakt standard, zagra go prawie każdy duet NS biorący udział w październikowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010. Powiedzmy, że przeciwko 4♠(S) obrońca N zaatakuje ♦9 (odmiennie), jest to bowiem wist dosyć naturalny. S przepuści na stole, więc E zabije ♦K, po czym powtórzy karem albo odwróci w trefla. Rozgrywajacy utrzyma się wówczas w ręce, po czym pociągnie ♠A z góry; będzie bowiem dążył do oddania tylko jednej wziątki atutowej (na co pozwoliłby mu podział pików 2–2 albo 3–1 z singlową figurą). Obrońca W nie dołoży wówczas do koloru, zawodnik S będzie jednak kontynuował małym pikiem z ręki, później zaś zagra jeszcze pika ze stołu – i kontrakt swój uratuje. Odda bowiem tylko ♦K oraz dwa piki, a weźmie trzy piki, trzy kara, dwa trefle i dwa kiery.
Aby zrobić nadróbkę, rozgrywający musiałby w pierwszej lewie pikowej zagrać waleta ze stołu – i puścić go wkoło – albo też blotkę do waleta w tej ręce. Potem więc wyimpasowałby obrońcy E jego pozostałe piki. Takie rozegranie koloru atutowego raczej nie wchodzi jednak w rachubę, S mocno ograniczyłby bowiem w ten sposób swoje szanse na oddanie w pikach tylko jednej wziątki. Standardowym wpisem w turniejowy protokół tego rozdania będzie zatem 420 punktów dla NS.
Minimaks teoretyczny: 5♠(NS), 11 lew; 450 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (S!);
♠ – 11 (NS);
BA – 8 (NS).