Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
♠ A9 ♥ AK864 ♦ AK542 ♣ 10 |
||
♠ QJ74 ♥ QJ3 ♦ Q ♣ KQJ75 |
♠ K8653 ♥ 75 ♦ J97 ♣ 943 |
|
♠ 102 ♥ 1092 ♦ 10863 ♣ A862 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
|
1♣ |
ktr. |
pas |
1♦1 |
pas |
2♥2 |
pas |
3♥3 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1 negat, 0–7 PC w składzie dowolnym
2 bardzo silna, ale nieforsująca ręka na kierach, zazwyczaj karta jednokolorowa, tak jednak musi zalicytować tu gracz N, jeśli nie ma do swojej dyspozycji koloru przeciwnika
3 fit kierowy, nieforsujące,
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
|
1♣ |
ktr. |
pas |
1♦1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3♥4 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1 negat, 0–7 PC w składzie dowolnym
2 sztuczny forsing (w tego typu sekwencjach 2♣ zastępują kolor przeciwnika)
3 zatrzymanie treflowe oraz „coś” w karcie
4 naturalne, 5+♥, forsing do końcówki
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
2♣1 |
4♦2 |
pas |
4♥3 |
pas |
pas4 |
pas |
1 precision
2 dwukolorówka kara i starszy, to chyba najlepszy sposób rozwiązania tego problemu, alternatywna kontra stworzyłaby bowiem poważne kłopoty po 2♦ czy 2♠ partnera
3 do koloru partnera
4 kara i kiery
Zdecydowana większość par NS, biorących udział w październikowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010, powinna poradzić sobie z tym rozdaniem, tak po otwarciu 1♣, jak i 2♣ W, i jako kontrakt końcowy zapowiedzieć końcówkę w kiery. Przeciwko tej grze obrońca E zaatakuje treflem. I jeżeli na zagranego przez rozgrywającego w drugiej lewie ze stołu kiera (pierwsza lewa zostanie zabita ♣A) obrońca W podłoży honor, N będzie się musiał zadowolić dziesięcioma wziątkami. Nie będzie bowiem miał jak dostać się drugi raz do dziadka, aby dopełnić impasu kierowego, odda zatem lewę w tym kolorze. Najprawdopodobniej po ♥A ściągnie też ♥K, a następnie zagra ♦A, ♦K i karem. Po wzięciu kara E (albo po przebiciu ♦K w drugiej rundzie tego koloru – W) będzie jeszcze tylko musiał otworzyć piki, a broniący skompletują trzy wziątki (kiera, karo oraz pika). Jeżeli natomiast gracz W nie podłoży w pierwszej lewie atutowej honoru, a rozgrywający zdecyduje się na wstawienie wówczas z ręki ósemki, bądź gdy broniący nie otworzą w porę pików – N zdobędzie jedenaście wziątek i zapisze po swojej stronie 650 punktów. Zapisy w wysokości 620 punktów dla NS powinny jednak w turniejowych protokołach zdecydowanie dominować.
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS), 10 lew; 620 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 11 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 7 (WE);
BA – 8 (NS).