KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 8 Rozd. W, po partii: - |
♠ 8 7 4 ♥ J 8 5 2 ♦ Q 6 ♣ J 5 4 3 |
|
♠ K J 10 3 ♥ 9 ♦ 5 3 2 ♣ A K Q 9 8 |
♠ A ♥ A K Q 6 3 ♦ K J 8 4 ♣ 10 6 2 |
|
♠ Q 9 6 5 2 ♥ 10 7 4 ♦ A 10 9 7 ♣ 7 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
2BA2 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 PRO
2maksimum przedziału 12–14 PC, brak trzech kierów
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♠3 |
pas |
2BA4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3BA6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 precisionowskie
2pytanie
35+♣–4♠
4pytanie (alternatywą są naturalne, forsujące 3♥, ale E nie chce prowokować partnera, by z dwoma kierami i pustym dublem w karach podniósł do 4♥)
5modelowo układ 4–1–3–5
To będzie kontrakt standardowy, osiągnięty na dużej większości stołów trzeciego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2016. Przeciwko tej grze N zaatakuje najprawdopodobniej ♦D, zaś jego partner – ♦10, wszystkie pozostałe kolory będą bowiem licytowane przez przeciwników. Nawet w sekwencji według Wspólnego Języka dla gracza S powinno być jasne, iż E zadał drugie pytanie o układ ręki partnera w poszukiwaniu tam fitu kierowego. Na ♦D rozgrywający zadysponuje ze stołu ♦K, a S powinien go przepuścić, nie ma przecież bocznego dojścia do ręki, będzie też świadom faktu, iż partner wyszedł w drugą damę. Po utrzymaniu się ♦K rozgrywający powinien zgrać ♣A, wrócić do dziadka ♠A i wyjść stamtąd treflem. S nie dopłaci wtedy do koloru, przeto także W dołoży z ręki blotkę – aby zapewnić sobie cztery wziątki treflowe oraz dostęp do znajdującego się w ręce ♠K. N weźmie tę lewę ♣W, po czym powinien powtórzyć karem, aby partner odebrał dwie wziątki w tym kolorze. Rozgrywający zrobi wówczas tylko jedną nadróbkę. Podobnie powinna potoczyć się gra kontraktu 3BA(E), po ataku ♦10. Po dojściu do ręki na ♣W N ponowi karem, co bezwarunkowo ograniczy przeciwnika do 10 lew. Najpopularniejszym wpisem w protokole powinno przeto być 430 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE), 11 lew; 450 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 10(WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 10 (WE).