KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 25 Rozd. N, po partii: EW |
♠ J 7 6 4 2 ♥ Q J 5 2 ♦ Q ♣ Q 3 2 |
|
♠ A Q 5 ♥ A 9 8 6 4 3 ♦ K J 5 ♣ 8 |
♠ 3 ♥ ♦ A 10 8 7 4 ♣ A 10 9 7 6 5 4 |
|
♠ K 10 9 8 ♥ K 10 7 ♦ 9 6 3 2 ♣ K J |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas1 |
pas2 |
1♥ |
pas |
2♦3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4♣5 |
pas |
5♦6 |
pas |
pas |
pas |
1na takie wybryki nie ma recepty: tu tak 1♦, 1♣, jak i dwukolorowe 2BA nie opiszą należycie i prawdziwie tej niezwykłej ręki, najlepiej przeto będzie spasować i poczekać na rozwój wydarzeń, na pewno nie obiegną cztery pasy
2brak koloru odpowiedniego na otwarcie na trzeciej ręce
32♣ byłyby konwencyjne (drury), przeto pozostają tylko 2♦ (bo przecież nie 1BA!)
4fit karowy, powinna to też być zapowiedź forsująca
5naturalne, duży układ, szlemik jeszcze możliwy, acz po otwarciu partnera 1♥, raczej mało prawdopodobny
6partner po pasie, przeto o dobrym szlemiku nie ma mowy, gdyby jednak W miał zamiast ♥A – ♣K czy ♦D, a najlepiej czterokartowy fit w karach…
Trochę szczęśliwie parze WE udało się szybko uzgodnić kara, po czym E musiał już doprowadzić do dogranej w kolor. Przeciwko 5♦(E) S wyjdzie – powiedzmy ♠10 – aby być może odebrać wziątkę w tym kolorze. Rozgrywający zabije ♠A w dziadku, ściągnie ♦K, zagra ♣A, przebije na stole trefla ♦W (nawet gdyby dokonał tej przebitki blotką, w następnej lewie musiałby przejąć ♦W asem w ręce!), ściągnie ♦A 10 i odda trefla. Oraz wziątkę na ♦9, zrobi zatem równo swoje.
Do wygrania byłoby też 5♣, kiedy to rozgrywający oddałby wprawdzie dwie wziątki atutowe, ale rozwiązałby bez przegrywającej kara.
Teoretycznie rzecz ujmując, tylko pierwszy wist w atu bezwarunkowo położyłby szlemika karowego. Bez niego rozgrywający mógłby bowiem wziąć ♣A, dwa piki (po impasie przeciwko królowi), ♥A oraz osiem lew atutowych na odpowiednio wytempowane obustronne przebitki.
W protokole rozdania znajdzie się dużo minimaksowych 600 dla WE; tym bardziej że na linii tej w zasadzie bezproblemowo wychodzą też firmowe 3BA!
Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew albo 5♣(WE), 11 lew, albo 5♦(WE), 11 lew; 600 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 11 (WE);
♥ – 9(WE);
♠ – 6 (NS,WE!);
BA – 9(WE).