KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ K 8 7 5 4 2 ♥ 3 ♦ A J 8 5 ♣ K 6 |
|
♠ A 3 ♥ K J 9 7 6 5 ♦ 7 ♣ A Q 7 5 |
♠ Q 9 ♥ Q 10 4 2 ♦ Q 10 4 3 ♣ 9 4 3 |
|
♠ J 10 6 ♥ A 8 ♦ K 9 6 2 ♣ J 10 8 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♥ |
1♠ |
2♥ |
2♠ |
4♥ |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
Możliwe są też inne sekwencje, ale najczęściej skończy się właśnie na 4♠(N). E zaatakuje kierem, którego rozgrywający zabije na stole asem i zagra w ♠6. Z ręki powinien wstawić ♠K, po licytacji będzie bowiem wiadomo, iż ♠A prawie na pewno znajduje się u W, więc zagranie z dziadka ♠W wkoło byłoby skuteczne jedynie przy konfiguracji ♠A D 3 tamże. Z równym powodzeniem E może jednak posiadać – zamiast singlowej ♠9 – singlową ♠D. Ponadto z singlem w pikach gracz ten skoczyłby zapewne na blokujące 3♥, ma bowiem na pewno fit czterokartowy. Najprawdopodobniej zatem piki dzielą się 2–2 – z asem u W.
Gdy ♠K zdobędzie wziątkę, N powtórzy pikiem, W utrzyma się ♠A i – powiedzmy – zagra ♥K. Rozgrywający przebije w ręce, po czym będzie mógł odnieść sukces na wiele sposobów, nawet jeśli w następnej lewie wyjdzie z ręki ♣K; odda wtedy dwie wziątki w tym kolorze, ale potem na dwa trefle wyrobione w dziadku pozbędzie się z ręki dwóch kar. Odniesie sukces nawet wtedy, gdy ♣D znajduje się u E. Inna droga to wejście na stół ♠W i zagranie stamtąd w trefla – do króla i powtórzenie treflem, i w tym wypadku wyrobią się ♣W 10 w dziadku. A gdy W wskoczy ♣A i odejdzie kierem albo treflem, N rozegra bezpiecznie kara – ♦A i blotką do dziewiątki na stole, odda więc tylko jedną wziątkę w tym kolorze. Straci wprawdzie nadróbkę, gdy E posiada ♣D, a jego partner ♦D pod impasem, ten ostatni miałby jednak wówczas układ zrównoważony 6332, więc raczej – ze stosunkowo niewielką siłą (14 PC) – nie powiedziałby 4♥; z kolei na podniesienie do 2♥ E powinien mieć trzy damy. Słowem, każde racjonalne kroki wykonane przez rozgrywającego powinny pozwolić mu na zrealizowanie gry. Stąd w protokole rozdania znajdzie się dużo wpisów w wysokości 420 dla NS.
Minimaks teoretyczny:5♥(WE) z kontrą, 9 lew; 300dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (W!);
♦ – 9 (NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 10 (NS);
BA – 6 (NS).