Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2013 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2013 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 10
Rozd. E,
po partii: obie
AQ5
KT8
8754
J97
 
KT94
A42
932
532
rozd. 10 86
Q7653
QJ
QT64
  J732
J9
AKT6
AK8
 

W

N

E

S

pas 1BA
pas 3BA pas pas
pas      

Kolejny standardowy kontrakt firmowy. Po licytacji, jaka miała miejsce, wskazany będzie wist w kolor starszy (N nie ma starszych czwórek, S może, ale nie musi mieć starszych czwórek), W zaatakuje zatem najprawdopodobniej 10. Rozgrywajacy puści pierwszą lewę do ręki i weźmie ją tam W. W pogoni za maksymalną liczbą lew S wejdzie następnie na stół D i zagra stamtąd w karo, aby zaimpasować w tym kolorze damę z waletem. ObrońcaE dołoży jednak figurę, przeto rozgrywający pobije ją w ręce A, wróci do dziadka A i powtórzy stamtąd karem. Od E wyskoczy wówczas druga figura tego koloru, S zabije ją więc królem i zagra w kiery, aby wyrobić sobie choćby jedną lewę w tym kolorze. Najprawdopodobniej odda po drodze dwa kiery, a na końcu też pika, sam jednak zrealizuje swój kontrakt z nadróbką. Weźmie bowiem cztery kara, trzy piki, dwa trefle oraz jednego kiera.

Po pierwszym wiście pikowym – i tylko po takim wstępie – rozgrywający mógłby już zrobić dwie nadróbki. Przynajmniej w widne karty – tym celu konieczne bowiem byłoby wstawienie w pierwszej rundzie kierów z dziadka króla, a następnie podwójne zaimpasowanie trefli, tj. wyjęcie obrońcy E damy z dziesiątką w tym kolorze.

Zdecydowanie najpopularniejszy wpis w protokole tego rozdania opiewać będzie jednak na „tylko” 630 punktów po stronie NS.

Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(NS);

– 11 (NS);

– 8 (NS);

– 10 (NS);

BA – 10 (NS).