Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2013 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2013 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.

Rozdanie 5
Rozd. N,
po partii: NS
72
8432
Q9765
K5
 
94
AKQT5
K8
A643
rozd. 5 AQJ63
J9
T2
JT87
  KT85
76
AJ43
Q92
 

W

N

E

S

pas pas pas
1 pas 1 pas
2 pas 3 pas
31 pas 4 pas
pas pas    

1 sześciokart albo bardzo dobra piątka

albo:

W

N

E

S

pas pas pas
1 pas 1 pas
2 pas 3 pas
3BA pas pas pas

Przeciwko kontraktowi 3BA(E) N wyjdzie na pewno w karo i po takim (tylko takim, acz jasno wskazanym licytacją) ataku rozgrywający będzie musiał leżeć bez jednej. Trudno jednak kontrakt ten potępić w czambuł – gdyby K leżał pod impasem, zostałby on bowiem łatwo zrealizowany, i to z co najmniej jedną nadróbką.

Gracz W powinien jednak dostrzec potencjalne problemy karowe (partner podniósł do 3, a nie powiedział 2BA), przeto wolno mu też będzie pokierować ku siedmioatutowej końcówce w kiery; ma przecież w tym kolorze koronkę, choć tylko w pięciokarcie. Los tej gry będzie przede wszystkim zależał od pierwszego wistu. Jeżeli i wówczas N wyjdzie w kara – najsłabszy punkt przeciwników, rozgrywający dostanie swoją szansę. S zabije bowiem pierwszą lewę A i powtórzy karem. Rozgrywający powinien wówczas dostrzec wspomniany wyżej problem techniczno-taktyczny (jeżeli K jest u e-N-a, to wychodzą co najmniej 4BA) – i ponieważ gra w kiery, założyć, iż K leży za asem. Należy zatem zagrać przez trefle i skupić się na optymalnym rozwiązaniu tego ostatniego koloru. Najpierw jednak trzeba wyatutować – do końca, czyli cztery razy. Wyjdzie wówczas na jaw, że N miał cztery kiery oraz – najprawdopodobniej – pięć kar (zawistuje 6, a potem dołoży 5), w świetle powyższego to właśnie w jego ręce należy się więc spodziewać krótszych niż u jego partnera trefli. Trzeba zatem zagrać na drugą figurę treflową u e-N-a, tzn. w pierwszej rundzie koloru wyjść z ręki blotką (!). Powiedzmy, że N wskoczy wówczas K i zagra trzeci raz w karo. W przebije ostatnim atutem, wejdzie na stół A (przypominam, K nie stoi!) i zagra stamtąd W na impas. Udany, przeto kontrakt 4(W) zostanie zrealizowany – dzięki optymalnemu połączeniu przez gracza W turniejowej taktyki z techniką użytkową.

Zauważ, iż gdyby rozgrywający rozpoczął od impasu pikowego, nawet przed zagraniem w atu, to S zabiłby D królem i powtórzył 10 (!). Wytrąciłby w ten sposób przeciwnikowi jedyne – pikowe – dojście do stołu w chwili, gdy nie mogłoby ono jeszcze zostać optymalnie wykorzystane (do zrobienia impasu treflowego w drugiej rundzie tego koloru). Nie można już by zatem było zwycięsko rozegrać trefli – i rozgrywający mógłby skupić się już tylko na tym, aby nie wpaść bez dwóch.

Na tej samej zasadzie kontrakt 4(W) położyłby pierwszy wist w pika. Gdyby W zrobił wówczas w dziadku impas damą, S zabiłby ją K i powtórzył (w tym wypadku dowolnym) pikiem. I uwaga ostatnia – na tej samej zasadzie 4(E) są kontraktem niemożliwym do położenia.

W protokołach rozdania na pewno spotkamy wpisy w wysokości 420 dla WE, ale dużo więcej będzie w nich pięćdziesiątek po stronie przeciwnej – za przegrane przez kontrpartnerów 3BA, a także 4

Minimaks teoretyczny: 4(E!), 10 lew; 420 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (E!);

– 8 (NS);

– 10 (E!);

– 9 (WE);

BA – 8 (WE).