Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2013 - Analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ J2 ♥ AT83 ♦ Q92 ♣ J985 |
|
♠ T8753 ♥ J7 ♦ T874 ♣ T2 |
♠ K9 ♥ Q962 ♦ A653 ♣ A76 |
|
♠ AQ64 ♥ K54 ♦ KJ ♣ KQ43 |
W |
N |
E |
S |
– | pas | 1♣ | 1BA1 |
pas | 2♣ | pas | 2♠ |
pas | 2BA | pas | 3BA |
pas | pas | pas |
1 15–18 PC w składzie zrównoważonym; to zdecydowanie lepsza zapowiedź niż kontra, po której trudniej mogłoby być zbilansować rozdanie (złapać strefę, zainwitować 3BA)
Standardowa gra kończąca, która zostanie osiągnięta na prawie każdym stole. Po wskazaniu przez e-S-a czterech pików W nie wyjdzie raczej w ten kolor, tylko zaatakuje karem, jak najbardziej dopuszczalna będzie nawet czwarta najlepsza ♦4. Jego partner zabije wówczas pierwszą lewę ♦A i powtórzy tym kolorem (♦3) rozgrywający weźmie więc tę lewę ♦K w ręce, po czym wyrobi sobie trefle, najprawdopodobniej wychodząc najpierw z ręki figurą tego koloru. Będzie bowiem jedynie wiedział, że kara są rozłożone 4–4, nie będzie więc miał przesłanek, który z przeciwników ma dłuższe trefle. Kolor ten dzieli się jednak 3–2, przeto obejdzie się bez jakichkolwiek kłopotów. Po dojściu ♣A E zagra trzeci raz w kara. A S zaimpasuje jeszcze ♠K, łatwo skompletuje zatem dziewięć wziątek. A odda tylko dwa kara, ♣A oraz – na końcu – kiera.
Gdyby rozgrywający miał podstawy, by przyjąć, iż pierwszy wist padł z pięciu kar, powinien w pierwszej kolejności – przed treflami – wyrobić sobie drugą lewę w pikach, tj. wejść na stół ♥A i zagrać stamtąd na impas pikowy. Celem tego manewru byłoby – gdyby impas się nie udał – szybkie wytrącenie dojścia do ręki wyrabiającego sobie forty karowe niebezpiecznego przeciwnika W. W zasadzie gwarantowałoby to realizację gry, jako że z pięcioma karami, ♠K oraz ♣A gracz W wszedłby bowiem do licytacji – po 1♣ e-S-a – 1♦. Teraz więc – powtarzam, przy karach rozłożonych 5(W)–3(E) – gdy E dostałby się potem do ręki na ♣A, nie posiadałby już kara. Natomiast przejście do dziadka ♥A byłoby dla rozgrywającego groźne jedynie przy silnej czwórce tego koloru w ręce E (♥D W 9 x). Wówczas jednak – oraz karach rozłożonych 5–3 i ♠K u W, a ♣A uE – kontrakt można byłoby wygrać jedynie po rozpoczęciu pików blotką z ręki S. To jednak byłaby z kolei jedyna droga do wpadki przy (karach 5–3 i) ♠K u E, a ♣A u W.
W protokole tego rozdania dominować będą wyraźnie wpisy 400 dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 9(NS);
♠ – 8(N!);
BA – 9 (NS).