Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2013 - Analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ 984 ♥ A7 ♦ 984 ♣ QJ832 |
|
♠ J753 ♥ Q6532 ♦ T2 ♣ AK |
♠ AKT62 ♥ T98 ♦ 76 ♣ 975 |
|
♠ Q ♥ KJ4 ♦ AKQJ53 ♣ T64 |
W |
N |
E |
S |
– | – | – | 1♦ |
pas1 | 1BA | pas | 2♥2 |
pas | 3♣3 | pas | 3♦4 |
pas | pas | pas |
1 kiery tak liche, że absolutnie nie polecam wejścia tym kolorem, być może w następnym okrążeniu uda się graczowi W wskazać kontrą kolory starsze (jeśli się na taki krok zdecyduje)
2 naturalne albo quasi-naturalne, próba osiągnięcia 3BA, gdy partner trzyma piki (i trefle)
3 naturalne, na pewno jednak brak stopera pikowego (partner albo próbuje wylicytować 3BA, albo ma mocno nadwyżkową kartę w układzie 5/6♦–4♥)
4 nie można więc zagrać 3BA, także szanse na 5♦ są marniutkie; po odliczeniu formalnej wartości ♠D S ma bowiem jedynie 14 PC, a partner odpowiedział tylko 1BA
Na większości stołów licytacja wygaśnie więc w kontrakcie 3♦(S), na wyższą grę nie ma bowiem materiału. W zaatakuje ♣K, a potem ♣A, w ten sposób poinformuje partnera, iż miał w tym kolorze tylko dubletona. Już do ♣K E powinien więc dołożyć lawintalową ♣9, a potem potwierdzić to dodaniem ♣7. W trzeciej lewie pierwszy broniący wyjdzie zatem w pika, a jego partner zabije ją ♠K i pośle do przebitki trefla. Wszystkie pozostałe wziątki będą już jednak należały do rozgrywającego. O jedną lewę lepiej grałoby się stronie NS w trefle (na ośmiu atutach), kiedy to nie grozilaby jej żadna przebitka.
Najpopularniejszym wpisem w protokole tego rozdania będzie jednak rzecz jasna 110 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 4♣(NS), 10 lew; 130 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 8 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS).