Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 10
Rozd. E,
po partii: obie
J763
832
QT
Q952
 
KQT4
A9654
A
A87
rozd. 10 A9852
KT
7643
J4
 
QJ7
KJ9852
KT63
 

W

N

E

S

pas

1

ktr.

pas

21

pas

42

pas

43

pas

4BA4

pas

55

pas

5BA6

pas

67

pas

pas

pas

 

 

1 zapowiedź z bilansu

2 splinter

3 cuebid

4 blackwood

5 tu: jedna wartość z pięciu

6 inwit wielkoszlemowy

7 nic ponadto

Inwit wielkoszlemowy jest jak najbardziej uzasadniony, gdyby bowiem E miał K D x czy nawet K D (wówczas po 5BA powiedziałby 6), wielki szlem w piki byłby kontraktem jak najbardziej godnym polecenia. Teraz jednak skończy się na znakomitym szlemiku, ze względu na podział atutów 4–0 wiele będzie jednak zależało od pierwszego wistu. Jeśli S wyjdzie D, rozgrywający najprawdopodobniej weźmie pierwszą lewę K w ręce, a potem zagra pika do króla. Ujawni się podział atutów 4–0, ale E łatwo już sobie z nim poradzi. Zagra bowiem 10 wkoło, choć nie będzie to nawet do zdobycia 12 wziątek konieczne. Po kierowym można by już nawet zrobić nadróbkę, ale wyłącznie w widne karty.

Po wiście karowymE utrzyma się asem na stole, po czym w naturalny sposób ściągnie K. Potem zagra K, A, przebije w ręce kiera, a w dziadku karo – dziesiątką, albo nawet damą atu, po czym wyatutuje, impasując e-N-owi W, wróci do dziadka A i wykorzysta dwie forty kierowe (sześć lew atutowych, cztery kiery i dwa asy). Po przebiciu na stole kara będzie też można od razu grać dobre kiery – nadal jednak będzie to tylko pewne swoje, bez szans na nadróbkę (przynajmniej bez błędu obrońcy z prawej).

Wreszcie wist treflowy – jak najbardziej możliwy do oddania, as tego koloru znajduje się bowiem na pewno na stole. Rozgrywający na pewno zabije asem (ze względu na szansę na nadróbkę przy popularnym kontrakcie), potem jednak… Jeśli pociągnie następnie K, już będzie można go położyć! – wystarczy zwyczajna staranność obrońców, proszę to sprawdzić! Gdy po wyeliminowaniu kierów rozgrywający dostanie się do dziadka A i będzie grał forty kierowe – N przebije każdą z nich. I mimo że E w obu wypadkach nadbije w ręce, ostatecznie zostanie z przegrywającymi treflem i karem (karo będzie mógł przebić 10, ale N dokona wówczas nadbitki waletem atu). Rozgrywającemu nic nie pomoże przepuszczenie pierwszej lewy, pod warunkiem że obrońca N – po wzięciu jej D – powtórzy treflem, by koniecznie wytrącić dziadkowego asa. Aby zrealizować szlemika (po treflowym), rozgrywający musiałby nie ruszać atutów, tylko zagrać na obustronne przebitki bądź w pierwszej lewie – w ciemno – zaimpasować waleta atu (!?). Albo rozpocząć od wyrobienia przebitką kierów, wejść na stół A – lub karową przebitką, po uprzednim ściągnięciu asa – i grać dobre kiery, bądź to nie ruszając uprzednio w ogóle pików, bądź to zrobić w pierwszej rundzie atutów impas przeciwko waletowi. Żadna z takich rozgrywek nie jest w zakryte karty możliwa, można zatem postawić racjonalną i pewną prognozę, iż po ataku treflowym szlemiki pikowe będą kładzione. Chyba że obrońcy popełnią jakiś gruby błąd, o to jednak będzie bardzo, bardzo trudno.

W protokole rozdania oprócz minimaksowych 1430 dla WE pojawią się też bez wątpienia wpadkowe 100 po stronie NS.

Minimaks teoretyczny: 6(WE), 12 lew; 1430dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 6(NS,WE!)

– 7 (NS)

– 11 (WE);

– 12 (WE);

BA – 9 (WE).