Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ T83 ♥ A6 ♦ AK ♣ AKQJ93 |
|
♠ QJ65 ♥ 8432 ♦ JT ♣ T65 |
♠ K42 ♥ QJT ♦ 986542 ♣ 7 |
|
♠ A97 ♥ K975 ♦ Q73 ♣ 842 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
2♣1 |
pas |
2BA2 |
pas |
4BA3 |
pas |
6BA4 |
pas |
pas |
pas |
|
1 acolowski forsing do dogranej
2 odpowiedź pozytywna: as i król albo wartości je rekompensujące
3 inwit, w podstawowym wariancie partner ma asa i króla (w kolejnych dwa mariasze albo bardzo ładne 10+ PC), N pyta go więc, czy poza asem i królem posiada jeszcze coś ponadto
4 ♦D ma dużą szansę okazać się 12. wziątką, partner często bowiem będzie miał asa i króla w tym kolorze
Oczywiście, nie ma takiej gwarancji, statystycznie szlemik jest tu jednak bez wątpienia kontraktem wartym zalicytowania.
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2♣1 |
pas |
2BA2 |
pas |
4BA3 |
pas |
6BA4 |
pas |
pas |
pas |
|
1 5+♣, (15)16+ PC, forsing na jedno okrążenie
2 7–9 PC w składzie zrównoważonym, brak pięciu kierów i czterech pików
3 karta na pewno warta inwitu
4 S ma górę odzywki, przyjmuje zatem zaproszenie partnera
Oczywiście może się zdarzyć, iż stronie NS brakuje ♠A K, nawet wtedy broniący wcale jednak nie muszą zaatakować w ten kolor. A wówczas, na przykład przy takiej ręce e-S-a…
|
♠ |
D x x |
♥ |
K D x x |
♦ |
D x x |
♣ |
x x x |
… rozgrywajacy szybko pokaże 12 lew. Im mniej informacji otrzymają obrońcy, tym większa szansa na to, iż nie zawistują optymalnie. Zresztą precyzyjna licytacja, polegająca na zachęcającym pokazaniu przez e-N-a trefli (czy to skaczącym rebidem 3♣ – we Wspólnym Języku, czy to pokazaniem trefli na szczeblu czterech – w Naszym Systemie, po sztucznym rebidzie 3♦), wiele tu nie da. Po 4♣ S zgłosi wprawdzie cuebid 4♥, ale N nadal nie zdoła sprawdzić zatrzymania pikowego, ponadto nie będzie też już dysponował jednoznacznym, czytelnym inwitem. Należy zatem zdecydowanie postawić na praktykę i po prostu zainwitować grę premiową odzywką 4BA, aby do niej doprowadzić, gdy partner ma około 10 PC. A najlepiej w ogóle wówczas nie ujawniać trefli, by przeciwnicy myśleli, iż szlemik jest grany z rękami zrównoważonymi, bez longera roboczego. Wówczas najprawdopodobniej wyjdą przeciwko tej grze pasywnie, raczej nie w piki.
Dwanaście lew jest absolutnie z góry, nie ma też żadnych szans na 13., w protokole rozdania dominować powinny więc minimaksowe wpisy w wysokości 1440 dla NS. Ponieważ jednak na tej linii znajduje się „tylko” 30PC, niektóre okupujące ją duety mogą zatrzymać się niżej – i one zapiszą sobie jedynie 690 punktów.
Minimaks teoretyczny: 6BA(NS), 12 lew; 1440dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 12 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 9(NS);
BA – 12 (NS).