Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ A8 ♥ AQ852 ♦ 843 ♣ AT9 |
|
♠ QT942 ♥ 4 ♦ KT96 ♣ 542 |
♠ 653 ♥ J963 ♦ Q72 ♣ K87 |
|
♠ KJ7 ♥ KT7 ♦ AJ5 ♣ QJ63 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1BA |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥ |
pas |
3BA |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
|
1 transfer na kiery
2 z układem 4333 najczęściej właściwy będzie pas na 3BA partnera
Także dlatego, iż sprawi to, że końcowy kontrakt grany będzie nie tylko z silniejszej, ale i właściwiej z tego punktu widzenia skonfigurowanej ręki S. Zawiera ona bowiem widły w zasadzie we wszystkich kolorach, można zatem oczekiwać, że pierwszy wist nadrzuci rozgrywającemu dodatkową wziątkę. Tak też właśnie stanie się w turniejowym rozdaniu – przeciwko 3BA(S) W wyjdzie w pika i pierwszą lewę weźmie ♠W w ręce rozgrywającego. W drugiej ten ostatni zagra na impas treflowy, najlepiej damą bądź waletem, E zabije więc tę figurę ♣K – i jeśli następnie wyjdzie w partnerowe piki, S utrzyma się ♠A na stole, ściągnie ♥K, wyjdzie z ręki ♥10 i – gdy W nie dołoży do koloru – przepuści w ją dziadku (nie będzie przecież ♥W impasował!). W takich okolicznościach weźmie ostatecznie cztery kiery, trzy piki, trzy trefle i tylko jedno karo, czyli 11 lew.
Gdyby natomiast po ♣K E odwrócił w karo, rozgrywający skompletowałby tylko 10 wziątek. A pierwszy wist karowy ograniczyłby go nawet do jedynie swojego.
Jeśli chodzi o kontrakt kierowy, także wiele zależałoby od pierwszego wistu. Rozgrywający musiałby oddać trefla, kiera i co najmniej jedno karo, pierwszy wist w ten ostatni kontrakt 4♥ by zatem położył. Po treflowym i kierowym rozgrywający zrobiłby swoje (na trefla wyrzuciłby z ręki N karo), zaś po pikowym – zrealizowałby grę z nadróbką. Pozbyłby się bowiem wtedy obu przegrywających kar z dziadka – na ♠W oraz trefla. W karo gracz W raczej nie wyjdzie, pierwszy wist pikowy jest jednak jak najbardziej prawdopodobny. W protokole rozdania możemy się zatem spodziewać następujących wpisów: 400, 420, 430, 450 i 460 – wszystkich po stronie NS.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 430dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 10 (NS).