Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 5 Rozd. N, po partii: NS |
♠ T9 ♥ AQJT ♦ JT64 ♣ J52 |
|
♠ AK854 ♥ K ♦ 732 ♣ AKQ3 |
♠ 732 ♥ 865 ♦ AQ85 ♣ 984 |
|
♠ QJ6 ♥ 97432 ♦ K9 ♣ T76 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
4♠1 |
pas |
pas |
pas |
1 gdyby ♥K znajdował się w karach, można by pomyśleć o ewentualnym szlemiku na wyłączeniu kierowym; chociaż i wówczas partner – nie dał drury! – musiałby mieć wybrane wartości
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♠1 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 w pierwszej kolejności trzeba wskazać pięć pików, a więc i silnego trefla na tym kolorze
Standardowa końcówka w piki, powinna ją osiągnąć w zasadzie każda para WE biorąca udział w kwietniowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2014. Na linii tej jest bowiem 25 PC oraz ośmiokartowy kolor starszy. Dużo trudniejsze niż wylicytowanie będzie jednak wygranie tej końcówki, szczególnie po ataku w pika. Po ataku ♦W rozgrywający na pewno bowiem założy, że nie nastąpił on spod króla, i poradzi sobie ze zwycięskim rozwiązaniem tego koloru, tj. takim, aby oddać w nim tylko jedną wziątkę. Jak natomiast będzie wyglądała rozgrywka po wiście ♠10? Gracz W zabije w ręce ♠A, po czym – powiedzmy – ściągnie też ♠K i zagra w trefle, być może będzie bowiem konieczne przebicie w dziadku czwartej rundy tego koloru. Gdy okaże się to zbędne, rozgrywający zgra fortę treflową i zrzuci na nią ze stołu kiera. Oczywiście S nie powinien lewy tej przebijać, tylko zrzucić kiera (także kiera pozbędzie się chwilę wcześnie jego partner). Powiedzmy, że następnie rozgrywający wywiadowczo wyjdzie z ręki ♥K. N zabije go ♥A i powtórzy ♥W. W przebije w ręce i w pięciokartowej końcówce…
|
♠ – ♥ D ♦ W 10 6 4 ♣ – |
|
♠ 8 5 ♥ – ♦ 7 3 2 ♣ – |
|
♠ 7 ♥ – ♦ A D 8 5 ♣ – |
|
♠ D ♥ 9 7 ♦ K 9 ♣ – |
|
… wyjdzie z ręki w karo, na razie do ósemki na stole. S weźmie tę lewę ♦9, ściągnie ♠D i odwróci kierem. W przebije w ręce, a od e-N-a spadnie ♥D (w tej lub poprzedniej lewie – do ♠D). W końcu nadejdzie jednak chwila prawdy, w dwukartowej końcówce…
|
♠ – ♥ – ♦ W 10 ♣ – |
|
♠ – ♥ – ♦ 7 3 ♣ – |
|
♠ – ♥ – ♦ A D ♣ – |
|
♠ – ♥ 9 ♦ K ♣ – |
|
… rozgrywający wyjdzie z ręki karem i… Na pewno będzie w stanie rozliczyć ilościowy obraz rozdania i tej końcówki (z ♥A D W 10 9 N wszedłby do licytacji 1♥, po czwartoręcznym otwarciu 1♣ W), powstanie jednak problem, czy pozostały w niej w ręce e-S-a singiel karowy jest, czy nie jest królem. Pewną przesłanką będzie, że z ♦K N mialby 11 PC (bez ♦W) czy nawet 12 PC (z ♦W), tyle że z kartą… ♠ 10 9 ♥ A D W 10 ♦ K 10 x x ♣ W x x … także nie musiałby dać pierwszoręcznego otwarcia. Ponieważ jednak może mieć ♦W, a i bez niego niejeden N licytację by otworzył, będą istniały poważne przesłanki do postawienia ze stołu ♦A i zrealizowania kontraktu.
Inny sposób rozgrywki: W może przebić na stole trzynastego trefla i wyjść stamtąd blotką karo – spod asa z damą. Niejeden zawodnik S, posiadając w karach ♦K x, wskoczy wówczas królem. Nie powinien tego rzecz jasna robić, mimo to…
Rozgrywający może też rozpocząć od zagrania w drugiej lewie z ręki ♥K, i tak jednak dalsza jego gra sprowadzi się do jednego z przedstawionych wyżej dwóch wariantów: maksymalnie precyzyjnego rozliczenia rąk NS i trafiania kar dopiero w końcówce dwukartowej albo rozpoczęcia koloru karowego blotką z dziadka.
Jak wspomniałem już, po starannej, precyzyjnej rozgrywce będą spore przesłanki do zwycięskiego rozwiązania koloru karowego, na pewno jednak ta trudna sztuka uda się jedynie niektórym z rozgrywających. W protokole rozdania oprócz minimaksowych 420 dla WE znajdzie się też zatem dużo wpadkowych 50 po stronie NS.
Minimaks teoretyczny: 4♠(WE), 10 lew; 420 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 10 (WE);
BA – 7 (WE).