Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 9654 ♥ AKJ643 ♦ K64 ♣ |
|
♠ A8 ♥ 875 ♦ Q872 ♣ AQJ2 |
♠ QJT ♥ QT92 ♦ AJ ♣ K975 |
|
♠ K732 ♥ ♦ T953 ♣ T8643 |
W |
N |
E |
S |
1♣ |
1♥ |
3BA1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 jest bilans i solidne, choć niskomiltonowe zatrzymanie kierowe, ponadto cała ręka E jest wybitnie bezatutowa
Rozdanie – a ściślej mówiąc, liczba lew, jakie weźmie w nim rozgrywający – rozstrzygnie się na pierwszym wiście. S nie ma kiera, jeśli jednak wyjdzie w pika, rozgrywający nie zdąży wyrobić sobie kiera (lub trzeciego kara) i będzie się musiał zadowolić dziewięcioma wziątkami (dwoma pikowymi, trzema karowymi i czterema treflowymi). Po innym ataku, np. treflowym, to gracz E będzie już o jedno tempo szybszy, co powinno zaowocować nadróbką. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♣D na stole i wyjdzie stamtąd w kiera. W razie czego zrobi impas przeciwko waletowi, ale powiedzmy, że gracz N wskoczy ♥K i wyjdzie w pika (mniejsze zło). E utrzyma się wtedy ♠D w ręce, wejdzie na stół ♣W i powtórzy stamtąd kierem. Niezależnie od tego, co zrobi w tej lewie N, rozgrywający będzie jeszcze dysponował dwoma wejściami na stół – ♣A i ♠A – koniecznymi, aby raz jeszcze podegrać kiery i zaimpasować ♦K. Ten ostatni kolor będzie nawet mógł zagrać z góry – odda wprawdzie lewę na ♦K, ale też wyrobi sobie dziesiątą wziątkę na ♦D w dziadku. Oczywiście będzie mógł tak postąpić jedynie wówczas, kiedy będzie jeszcze trzymał kiery, musi też starannie zaplanować sobie przejścia pomiędzy rękami WE.
Po ataku pikowym rozgrywający, grając przez kiery, odda ♥A K oraz dwa piki, będzie więc mógł skompletować tylko swoje. Do sukcesu doprowadzi go też (także w poprzednim wariancie) gra przez kara – impas waletem, zgranie asa, a potem wyjście ze stołu blotką karową. Będzie to gra szybsza, zatem doprowadziłaby ona do sukcesu także przy podziale pików 5–3 (rozgrywający wziąłby cztery trefle, trzy kara i dwa piki, obyłby się zaś bez wziątki kierowej). Wyrobienie lewy kierowej jest pewniejsze (w świetle licytacji), taka gra pociąga jednak za sobą konieczność podziału pików 4–4 (albo jedynie dubla w ręce e-N-a). W turniejowym rozdaniu do zdobycia dziewięciu wziątek (po pikowym) czy dziesięciu (po każdym innym) prowadzą obie metody rozgrywki – zarówno przez kiery, jak i przez kara. W praktyce, gdy S wyjdzie w pika, uczyni to czwartą najlepszą dwójką, co będzie dla rozgrywającego dostateczną przesłanką, aby grać przez kiery. A tym bardziej trzeba tak grać po ataku w inny kolor.
W protokole rozdania powinniśmy zatem przede wszystkim spotkać minimaksowe 600 oraz 630 dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 600 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (E!);
♦ – 7 (WE);
h – 7 (WE);
♠ – 7 (W!);
BA – 9 (WE).