Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.

Rozdanie 16
Rozd. W,
po partii: EW
9654
AKJ643
K64
 
A8
875
Q872
AQJ2
rozd. 16 QJT
QT92
AJ
K975
  K732

T953
T8643
 

W

N

E

S

1

1

3BA1

pas

pas

pas

 

 

1 jest bilans i solidne, choć niskomiltonowe zatrzymanie kierowe, ponadto cała ręka E jest wybitnie bezatutowa

Rozdanie – a ściślej mówiąc, liczba lew, jakie weźmie w nim rozgrywający – rozstrzygnie się na pierwszym wiście. S nie ma kiera, jeśli jednak wyjdzie w pika, rozgrywający nie zdąży wyrobić sobie kiera (lub trzeciego kara) i będzie się musiał zadowolić dziewięcioma wziątkami (dwoma pikowymi, trzema karowymi i czterema treflowymi). Po innym ataku, np. treflowym, to gracz E będzie już o jedno tempo szybszy, co powinno zaowocować nadróbką. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę D na stole i wyjdzie stamtąd w kiera. W razie czego zrobi impas przeciwko waletowi, ale powiedzmy, że gracz N wskoczy K i wyjdzie w pika (mniejsze zło). E utrzyma się wtedy D w ręce, wejdzie na stół W i powtórzy stamtąd kierem. Niezależnie od tego, co zrobi w tej lewie N, rozgrywający będzie jeszcze dysponował dwoma wejściami na stół – A i A – koniecznymi, aby raz jeszcze podegrać kiery i zaimpasować K. Ten ostatni kolor będzie nawet mógł zagrać z góry – odda wprawdzie lewę na K, ale też wyrobi sobie dziesiątą wziątkę na D w dziadku. Oczywiście będzie mógł tak postąpić jedynie wówczas, kiedy będzie jeszcze trzymał kiery, musi też starannie zaplanować sobie przejścia pomiędzy rękami WE.

Po ataku pikowym rozgrywający, grając przez kiery, odda A K oraz dwa piki, będzie więc mógł skompletować tylko swoje. Do sukcesu doprowadzi go też (także w poprzednim wariancie) gra przez kara – impas waletem, zgranie asa, a potem wyjście ze stołu blotką karową. Będzie to gra szybsza, zatem doprowadziłaby ona do sukcesu także przy podziale pików 5–3 (rozgrywający wziąłby cztery trefle, trzy kara i dwa piki, obyłby się zaś bez wziątki kierowej). Wyrobienie lewy kierowej jest pewniejsze (w świetle licytacji), taka gra pociąga jednak za sobą konieczność podziału pików 4–4 (albo jedynie dubla w ręce e-N-a). W turniejowym rozdaniu do zdobycia dziewięciu wziątek (po pikowym) czy dziesięciu (po każdym innym) prowadzą obie metody rozgrywki – zarówno przez kiery, jak i przez kara. W praktyce, gdy S wyjdzie w pika, uczyni to czwartą najlepszą dwójką, co będzie dla rozgrywającego dostateczną przesłanką, aby grać przez kiery. A tym bardziej trzeba tak grać po ataku w inny kolor.

W protokole rozdania powinniśmy zatem przede wszystkim spotkać minimaksowe 600 oraz 630 dla strony WE.

Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 600 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (E!);

– 7 (WE);

h – 7 (WE);

– 7 (W!);

BA – 9 (WE).