Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ KJ62 ♥ JT2 ♦ KJ7 ♣ 986 |
|
♠ AQ754 ♥ 76 ♦ Q864 ♣ A5 |
♠ T83 ♥ A98 ♦ A953 ♣ KJ2 |
|
♠ 9 ♥ KQ543 ♦ T2 ♣ QT743 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
2♥ |
pas1 |
pas |
ktr.2 |
pas |
2♠3 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
1 jeśli WE grają kontrą poparciem, E powinien oczywiście skontrować
2 nadwyżkowa, wywoławcza
3 trzy piki
Obaj gracze WE mają po odzywce, na pewno zatem na dużej większości stołów turnieju w rozdaniu tym zapowiedziana zostanie końcówka pikowa. Niestety, na kontrakt ten trzeba będzie oddać kiera, dwie wziątki atutowe oraz co najmniej jedno karo. A często dwa, do oddania jednego doprowadzi bowiem jedynie słynny impas wewnętrzny: najpierw blotka z ręki E do ♦8 od W, a następnie ♦D z ręki W. Aby jednak tak rozegrać, W musiałby mieć poważne przesłanki, że ♦K jest u e-N-a i to nie drugi. A że ponadto piki dzielą się 4–1 i rozgrywający zostanie szybko skrócony kierem, to po zagraniu kar asem i blotką do damy może nawet dojść do wpadki bez trzech. Po dojściu do ręki drugą figurą pikową, a potem ♦K i ♦W N będzie bowiem odchodził treflami, więc w końcu skróci rozgrywającego po raz drugi (trzecią rundą trefli) i wyrobi sobie trzecią wziątkę wpadkową na blotkę atu.
Zatem jedyna droga do dziewięciu lew to zagranie w atu, powiedzmy na impas damą, przebicie trzeciej rundy kierów, ściągnięcie ♠A i kontynuacja z ręki ♠5. N wskoczy wówczas ♠W i wyjdzie w trefla. Należy go koniecznie zabić królem w dziadku i wyjść stamtąd blotką karo – do ósemki w ręce. N zabije waletem i powtórzy treflem, którego rozgrywający weźmie asem w ręce i ściągnie ♠8, po czym musi wyjść stamtąd ♦D… Dziewięć lew!
Oczywiście, gdyby na zagrane z dziadka małe karo gracz S wskoczył ♦10 (standardowe zagranie mylące przeciwko intraimpasom), rozgrywający musiałby dać z ręki ♦D, a potem zaimpasować e-N-owi waleta. Nie mógłby w żadnym wypadku przyjąć, iż ♦10 pochodziła z konfiguracji ♦W 10 sec.
Protokół rozdania zdominują zatem wpadki strony WE – za 50, 100 i 150, i to z przewagą tych wyższych i najwyższych, jak sądzę.
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 9 (WE);
BA – 7 (WE).