Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
AT8
AT98
QT63
J7
 
KQ64
432
8
AQ865
rozd. 15 J5
KQ765
AJ2
943
  9732
J
K9754
KT2
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

1

pas

21

pas

22

pas

pas3

pas

1 PRO

2 trzy kiery, minimum otwarcia

3 partner ma 11–12, co najwyżej brzydkie 13 miltonów, więc w turnieju na maksy końcówkę można sobie darować

Tym bardziej że po ewentualnych 3 E jego partner mógłby powiedzieć 4 nawet z aktualną kartą. Ma wprawdzie tylko 11 PC, ale też singla w karach…

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

21

pas

22

pas

pas3

pas

 

 

1 precision

2 5+, nieforsujące (z singlem kier partner powie 2 – które partner przeniesie na 3 – albo 3)

3 mimo fitu i karowego singletona karta jest na tyle słaba honorowo, że w turnieju na maksy racjonalny będzie pas na nieforsującą w końcu odpowiedź partnera

albo:

W

N

E

S

pas

21

pas

22

pas

2

pas

33

pas

pas

pas

 

 

1 precision

2 pytanie, zasadniczo 10+ PC, gdy partner pokaże cztery kiery, E wrzuci końcówkę w ten kolor

3 teraz E musi jednak przenieść na 3, czego efektem jest gorsza w turnieju na maksy częściówka

Myślę jednak, że 2 w zupełności wystarczą, tym bardziej że precisionowskie 2 stają się z czasem coraz bardziej podlimitowe. Także partner nie będzie miał czterech kierów zbyt często.

Teraz jednak ma trzy kiery i częściówka w ten kolor jest w tym rozdaniu w turnieju na maksy kontraktem optymalnym. Ponadto tylko pierwszy wist singlowym W definitywnie pozbawi rozgrywającego 10. wziątki. N może pierwszą lewę przepuścić albo zabić A i powtórzyć kierem. Lepiej będzie W przepuścić, wówczas jeśli rozgrywający zdecyduje się na przebicie na stole dwóch kar (drugiego po powrocie do ręki W), odda (w najczęstszym wariancie rozwoju wydarzeń) trzy lewy kierowe, pika oraz trefla. Jeżeli zaś przebije w dziadku tylko jedno karo i podegra drugi raz kiery, odda tylko dwie wziątki atutowe, ale za to jedno karo. A kiedy wcześniej wyrobi sobie piki, wychodząc z ręki waletem, N zabije asem drugą (albo nawet pierwszą) rundę tego koloru, po czym może zagrać A i kierem; wówczas rozgrywający nie przebije w dziadku ani jednego kara. Wariantów jest tu bez liku, po ataku W i dalszej starannej grze strony NS rozgrywający zawsze jednak i może, i powinien już zostać ograniczony do tylko dziewięciu lew.

Po każdym innym wiście istnieje już droga do 10 lew. Powiedzmy, że S wyjdzie w pika, a na blotkę z dziadka N wstawi dziesiątkę. Rozgrywający weźmie tę lewę W w ręce i w naturalny sposób powtórzy pikiem – do mariasza. N zabije A i – powiedzmy – zagra teraz A i kierem. Gracz E utrzyma się K w ręce, zrobi impas D w dziadku, na D zrzuci z ręki trefla, przebije w ręce trefla, zgra A, przebije na stole karo i na dobrego trefla zrzuci z ręki ostatnie karo (bądź wyjdzie ze stołu w pika i wypromuje sobie dodatkową wziątkę na pozostałą mu w ręce konfigurację D 7). Odda jeszcze tylko jedną lewę atutową.

Także gdy po A N nie zagra w atu, aby chronić swoje wziątki w tym kolorze, będzie istniało kilka dróg prowadzących gracza E do skompletowania 10 lew.

Grając w trefle, zawodnik W najczęściej weźmie lew 10, jako że nadróbki pozbawiłby go jedynie pierwszy wist A i dwie przebitki w tym kolorze (druga po dopuszczeniu e-N-a do ręki A). Po każdej innej obronie rozgrywający łatwo ograniczy swoje przegrywające do pika, kiera i wziątki atutowej.

W protokole rozdania należy się więc spodziewać przede wszystkim wpisów 170, 140 i 130 dla WE, od czasu do czasu trafi się też w nim 420 dla tej strony – za zrealizowaną końcówkę kierową.

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew; 140dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(WE);

– 8 (NS);

– 9 (WE);

– 7(WE);

BA – 6 (NS,WE!).