Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ 97 ♥ 732 ♦ 86 ♣ KJ9732 |
|
♠ J32 ♥ KQJT64 ♦ 93 ♣ Q6 |
♠ KQ5 ♥ 98 ♦ AQ742 ♣ A85 |
|
♠ AT864 ♥ A5 ♦ KJT5 ♣ T4 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1BA |
ktr.1 |
2♦2 |
pas |
2♥ |
pas |
3♥3 |
pas |
pas3 |
pas |
1 powiedzmy, że jest to kontra dwukolorowa, czyli bi – dla odmiany: 4♥/♠–5+♣/♦ albo układ 5+–4 w kolorach starszych
2 transfer na kiery
3 6+♥, inwit (figury w kolorach czarnych są mało wartościowe)
Sądzę, że niejeden duet linii WE zapowie nawet 4♥, szczególnie po wejściu e-S-a 2♠ (5♠–4+♣/♦), kiedy to gracz W na dobrą sprawę nie będzie miał jak zainwitować końcówki (chyba że transferowymi 3♦ czy naturalnymi 3♥ – systemowo zapowiedziami inwitowymi). Ustawienie gry kierowej z silnej ręki E sprawi przynajmniej tyle dobrego, że rozgrywający (najprawdopodobniej) weźmie dziewięć lew, tej dziewiątej pozbawiłby go bowiem jedynie niespecjalnie realny wist pikowy – i późniejsza przebitka w tym kolorze. Oprócz tych dwóch wziątek broniący zdobyliby asa atu, trefla i karo. Po dosyć naturalnej ♣10 – E powinien zabić pierwszą lewę i czym prędzej zagrać w atu, odda wtedy tylko po jednej wziątce w każdym z kolorów. Przeciwko kierowej grze W obrońca N na pewno natomiast wyszedłby w pika, szczególnie gdy partner zalicytowałby ten kolor, i po takim wstępie obrońcy na pewno już zmontowaliby przebitkę pikową i ograniczyli przeciwnika do ośmiu wziątek.
W protokole rozdania spotkamy więc zapisy w wysokości 140 dla WE, ale też więcej – jak sądzę – wpadkowych 50 i 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2♠(NS) z kontrą, 7 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 6 (NS,WE!);
♥ – 8 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (WE).