Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ QJ3 ♥ KJT9 ♦ A94 ♣ QJ8 |
|
♠ K876 ♥ 74 ♦ QT752 ♣ 96 |
♠ AT9 ♥ A832 ♦ KJ3 ♣ T74 |
|
♠ 542 ♥ Q65 ♦ 86 ♣ AK532 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
ktr. |
1BA1 |
2♦ |
pas |
pas |
3♣2 |
pas |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 można też od razu pokazać trefle zapowiedzią 2♣
2 tak czy owak, te trefle gracz S będzie musiał w końcu pokazać
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
ktr. |
2♣ |
2♦ |
3♣ |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
|
|
Być może niektóre gry 3♦ zostaną skontrowane, ale nie będzie to dla strony NS ani oczywiste, ani łatwe. Tymczasem jej 3♣ zostałyby zrealizowane, a po ataku w kiera albo w trefla (niespecjalnie realne) – nawet z nadróbką. Po dosyć oczywistym karze rozgrywający oddałby lewę w tym kolorze, a ponadto kiera i dwa piki. Jeśli obrońca E dwukrotnie przepuściłby kiery, S przerzuciłby się na piki i w tym właśnie kolorze wyrobiłby sobie dziewiątą wziątkę (pięć trefli, dwa kiery, karo i pik).
Przeciwko 3♦(W) broniący mogliby natomiast zagrać trzy razy w trefle. Rozgrywający przebiłby ostatnią z tych lew, zagrał w atu, a potem w piki. Musiałby zatem oddać dwa trefle, karo, kiera i pika (jeśli tylko N nie wyszedłby w ten kolor), na swoje 3♦ poległby więc bez jednej. Na ogół tylko za 50, nie zostałby bowiem skontrowany, co okazałoby się szczególnie opłacalną obroną wykładanych na linii NS 3♣.
Protokoły rozdania wypełnią więc przede wszystkim wpadkowe 50 oraz 110, oba zapisy dla silniejszej (23:17 PC) strony NS.
Minimaks teoretyczny: 3♦(WE) z kontrą, 8 lew; 100dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 7 (WE);
BA – 6 (NS).