Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ K ♥ Q954 ♦ A752 ♣ A752 |
|
♠ A954 ♥ 32 ♦ KJ98 ♣ J43 |
♠ T63 ♥ K7 ♦ Q643 ♣ K986 |
|
♠ QJ872 ♥ AJT86 ♦ T ♣ QT |
W |
N |
E |
S |
– |
1♦ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♥3 |
pas |
4♥4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1PRO (alternatywą są nieforsujące 2♥, karta e-S-a jest jednak na tę zapowiedź za silna)
2 minimum otwarcia, brak trzech pików (13 PC, ale w pikach singleton)
3 wskazanie 5+♠–4+♥, karta inwitowa
4 z aktualną ręką N może sobie pozwolić na uzgodnienie drugiego koloru partnera z przeskokiem
Przy grze w kolor karta e-N-a warta jest bowiem wyraźnie więcej niż przy grze w bez atu, tym bardziej że singlowy ♠K znajduje się w podstawowym longerze ręki partnera. À propos jednego z poprzednich rozdań – i w tym wypadku optymalną drugą zapowiedzią e-S-a byłyby 3♥ w znaczeniu: 5+♠–5+♥, inwit do końcówki. U wielu par jest to jednak zapowiedź przesądzająca dograną. Przeciwko 4♥(S) W wyjdzie treflem i będzie to jedyny atak ograniczający rozgrywającego do 11 wziątek. Po każdym innym ataku – np. w atu –S wyimpasuje króla atu i wyrobi sobie łatwo piki i – także dzięki podziałowi atutów 2–2 – wyrzuci na nie ze stołu wszystkie trzy blotki treflowe, po czym przebije tam drugiego trefla z ręki. Zrobi zatem nielicytowanego szlemika.
Przy grze w kiery z ręki N rozgrywający mógłby wziąć 12 lew zawsze, pod warunkiem tylko, iż na pierwszy wist blotką treflową zadysponowałby ze stołu ♣D.
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim wpisy w wysokości 680 i 650 dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 6♥(N!), 12 lew; 1430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 12 (N!);
♠ – 10 (NS);
BA – 9 (NS).