Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ 87 ♥ QJ ♦ T86 ♣ JT9643 |
|
♠ KJ ♥ 9852 ♦ A974 ♣ A85 |
♠ T6543 ♥ K3 ♦ Q532 ♣ KQ |
|
♠ AQ92 ♥ AT764 ♦ KJ ♣ 72 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
pas |
pas |
1 po 1♠ na pozycji reopen w zupełności wystarczy 1BA
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♦2 |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
1 po 1♠ na pozycji reopen w zupełności wystarczy 1BA
2 naturalne, w poszukiwaniu lepszej zapewne od bezatutowej częściówki w kolor
Przeciwko 1BA(W) N wyjdzie rzecz jasna ♥D. Rozgrywający postawi z dziadka króla, co zablokuje kolor, ale nie powinno mieć wpływu na wynik rozdania. Gracz W ma tu bowiem do wzięcia trzy trefle, trzy kara (zakładam, że trafnie rozwiąże ten kolor po otwarciu licytacji przez e-S-a) oraz albo pika, albo kiera. I pika, i kiera wziąć nie zdoła, to ostatnie byłoby bowiem równoznaczne z wyrobienie forty kierowej przeciwnikowi S, rozgrywający oddałby więc wtedy cztery wziątki kierowe oraz ♠A i ♦K.
Przeciwko karowej grze E obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej treflem, więc rozgrywający zagra w atu (także celnie rozwiązując ten kolor), a potem – na przykład – zabije kontynuację treflową, do końca wyatutuje ♦D i wyjdzie z ręki pika. Obrońca S – aby chwilowo chociaż obronić się przed wpustką – wskoczy ♠A i będzie kontynuował pikiem. W końcówce…
|
♠ – ♥ D W ♦ – ♣ W 10 4 3 |
|
♠ – ♥ 9 8 5 2 ♦ 9 ♣ A |
|
♠ 10 6 5 ♥ K 3 ♦ 5 ♣ – |
|
♠ D 9 ♥ A 10 7 6 ♦ – ♣ – |
|
… rozgrywający będzie musiał wyjść z dziadka kierem i przepuścić (!) wstawionego przez obrońcę z prawej ♥W. Przygotuje to końcową wpustkę przeciw e-S-owi. Powiedzmy, że po ♥W N odejdzie treflem. Rozgrywający zrzuci z ręki pika, weźmie tę lewę ♣A na stole i odejdzie kierem. Po utrzymaniu się ♥A obrońca S:
|
♠ – ♥ – ♦ – ♣ W 10 4 |
|
♠ – ♥ 9 8 ♦ 9 ♣ – |
|
♠ 10 6 ♥ – ♦ 5 ♣ – |
|
♠ D ♥ 10 7 ♦ – ♣ – |
|
… będzie musiał wyjść w któryś z kolorów starszych, w każdym wypadku wyrabiając przeciwnikowi dziewiątą wziątkę.
Po wzięciu pierwszej lewy ♣D w ręce rozgrywający może też zgrać ♣K, a dopiero następnie zagrać ♦A i karem. Wpuszczony S znajdzie wówczas jedyne bezpieczne odejście, ściągając ♠A i grając pikiem. Po utrzymaniu się ♠K w dziadku gracz E będzie musiał przejść do ręki ♦D, potem zaś – powiedzmy – przebić na stole pika, przebić w ręce – ostatnim atutem – ♣A (!) i odejść pikiem, wpuszczając obrońcę S na singlową już w tym momencie damę tego koloru. Temu ostatniemu pozostaną już tylko kiery, w trzykartowej końcówce zgra zatem ♥A i będzie kontynuował tym kolorem – do dobrej ręki E, zawierającej ♥K i fortę pikową.
W widne karty grającego w kara zawodnika E dziewiątej wziątki pozbawiłby jedynie absolutnie nierealny atak pikowy: blotką albo asem i blotką. Umożliwiłoby to temu graczowi, gdy później dostałby się ponownie do ręki ♦K zagranie w piki po raz (drugi i) trzeci, co wypromowałoby jego partnerowi wziątkę na ♦10 x. Potem broniący wzięliby jeszcze dwa kiery i zawodnik E musiałby się zadowolić ośmioma lewami.
W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpisy: minimaksowe 90 oraz 110 dla strony WE. Będzie też trochę wpadek na linii NS za zbyt wysokie czy niedostatecznie precyzyjnie rozegrane kontrakty strony przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2♠(E!), 8 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 8 (E!);
BA – 7 (WE).