Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ Q5 ♥ T843 ♦ T82 ♣ AKJ5 |
|
♠ K9742 ♥ 92 ♦ 5 ♣ T7642 |
♠ AJ8 ♥ KJ7 ♦ KJ963 ♣ 83 |
|
♠ T63 ♥ AQ65 ♦ AQ74 ♣ Q9 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦ |
ktr. |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥ |
pas |
3♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
110+ PC z co najmniej jedną starszą czwórką albo 13+ PC w składzie dowolnym
Wiele duetów linii NS osiągnie tu końcówkę w kiery, często po sekwencji jak powyższa. Niestety, w ten sposób gra ta zostanie ustawiona ze złej ręki S, gracz W wyjdzie bowiem przeciwko niej singlową ♦5. Jego partner wstawi wtedy na trzeciej ręce ♦9 i już broniący będą w stanie wyrobić sobie i odegrać wziątkę w tym kolorze. A że ponadto wezmą na pewno kiera i dwa piki, końcówka strony NS zostanie położona bez jednej.
Niestety, z powodu braków komunikacyjnych nie będzie można dwa razy zaatutować: ♥D i ♥A (z impasem ♥K), a następnie zagrać cztery razy w trefle, aby pozbyć się na nie z ręki dwóch kar. Mechanizm takiej – zwycięskiej dla strony NS! – rozgrywki najlepiej prześledzić na przykładzie końcówki 4♥ z ręki N. Położyłby go jedynie absolutnie nienaturalny pierwszy wist ♠8 – spod ♠A W!? – partner doszedłby wtedy ♠K i odwrócił w karo. Powiedzmy jednak, że przeciwko ewentualnym 4♥(N) E zawistuje jednak jak człowiek w trefla. Rozgrywający weźmie tę lewę ♣A w ręce, zaimpasuje kiery damą, ściągnie ♥A oraz ♣D – i odejdzie kierem, wpuszczając zawodnika E na ♥K. Nawet jeśli ten wyjdzie teraz ♠8, a jego partner zabije ♠K i odwróci w karo, to N zabije ♦9 damą w dziadku i odejdzie pikiem. Po dostaniu się do ręki na ♠A E będzie kontynuował ♦K, ale rozgrywający pobije go na stole ♦A, przebije w ręce pika i na ♣K D zrzuci z dziadka dwa kara. W ten sposób ograniczy swoje przegrywające do tylko trzech wziątek w kolorach starszych. Jak z powyższej analizy wynika, grający w kiery z ręki N powinni wziąć 10 lew, podczas gdy grający w ten kolor z ręki S będą ograniczani do dziewięciu wziątek. Ponieważ jednak w większości wypadków kontrakty kierowe będą ustawiane z reki e-S-a, w protokołach rozdania winny dominować wpisy dziewięciolewowe: 50 dla WE oraz 140 dla NS (na tej linii jest tylko 24 PC w składach zrównoważonych, niektóre duety tej linii poprzestaną zatem na częściówkach); tych dziesięciolewowych: 420 dla NS oraz 170 dla tej strony – będzie dużo mniej.
Podobnie ma się sprawa z ewentualnym kontraktem 3BA: gracz N wygra go zawsze, podczas gdy S zostanie położony bez jednej po ataku blotką pikową.
Minimaks teoretyczny: 3BA(N!), 9 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (N!);
♥ – 9(NS);
♠ – 6(NS, WE!);
BA – 9(N!).