Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ AQJ653 ♥ 3 ♦ K864 ♣ Q9 |
|
♠ KT2 ♥ AK72 ♦ AJ3 ♣ T54 |
♠ ♥ JT9854 ♦ 752 ♣ AK62 |
|
♠ 9874 ♥ Q6 ♦ QT9 ♣ J873 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1BA |
2♠1 |
4♦2 |
pas3 |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1wejście to pasuje do dwóch konwencji: jednokolorowa ręka na pikach oraz dwukolorówka 5+♠–4+♣/♦
2powiedzmy, że jest to transfer na kiery
3mimo fitu pikowego S na pewno spasuje, jest bowiem słabiutki, ma układ bez singletona i znajduje się po partii
Jeśli E da od razu zapowiedź na szczeblu czterech – czy to transferowe 4♦, czy to naturalne 4♥ – S spasuje i strona WE spokojnie zagra końcówkę kierową. Rozgrywający ma do oddania trefla i dwa kara, jeśli więc tylko N nie wyjdzie w pika – gdy rozgrywającym będzie W – ten ostatni zrobi tylko swoje.
Jeżeli jednak E zalicytuje niżej, np. po 2♠ e-N-a zgłosi 3♦ – transfer na kiery, albo naturalne, forsujące 3♥ (wtedy ze słabą ręką na kierach zacząłby od lebensohlowskich 2BA), S może uzgodnić kolor partnera 3♠ (z czterema atutami na szczeblu trzech może to zrobić prawie zawsze), a wówczas N stanie przed szansą zapowiedzenia obronnych 4♠, np.:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1BA |
2♠1 |
3♥2 |
3♠ |
4♥ |
4♠ |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
1wejście to pasuje do dwóch konwencji: jednokolorowa ręka na pikach oraz dwukolorówka 5+♠–4+♣/♦
2naturalne, forsing
… to gracz W będzie musiał je skontrować (po forsującym pasie partnera), a N – decyzje tę rzecz jasna uszanować.Ewentualne 5♥ strony WE zostaną już bowiem przegrane bez jednej.
Tymczasem obrona 4♠(N) będzie w pełni opłacalna. Przeciwko tej grze E zaatakuje ♣A, a potem – powiedzmy – zgra też ♦K i będzie kontynuował ♥W. Jego partner zabije ♥K i powtórzy ♥K, ten jednak zostanie przez rozgrywającego przebity w ręce. Następnie N wyjdzie stamtąd karem – do dziadkowej damy, kiedy zatem W pobije ją ♦A, będzie musiał wykonać jakieś zagranie na korzyść przeciwnika. Rozgrywający zawsze zatem zdoła wybronić się bez dwóch, za 500 (oczywiście będzie musiał skutecznie wyłapać ♦W). A nawet, gdy założy, że W ma ♠K 10 x, będzie mógł spróbować wykpić się tylko bez jednej. Drugiego kiera przebije bowiem w ręce ♠5, potem zaś, gdy utrzyma się w dziadku treflem albo karem (po wyjściu przez W w któryś z tych kolorów), niewinnie poprosi partnera o zagranie stamtąd pika. Być może uśpiony W dołoży wówczas ♠2 – zamiast ♠10 – a wtedy rozgrywający doda z ręki starannie tam zachowaną ♠3. Następnie zaimpasuje zatem ♠K oraz – w razie potrzeby – ♦W. Wpadnie wtedy tylko bez jednej, jedynie za 200 punktów, a zatem superopłacalnie.
W protokole rozdania dominować będą jednak oczywiście wpisy 620 dla WE, znajdą się w nim też na pewno 500 dla tej strony (obrony 4♠ z kontrą bez dwóch). Od czasu do czasu E nie wytrzyma też może ciśnienia i po 4♠ przeciwników powie 5♥. Polegnie na nie bez jednej, a w protokole pojawi się odzwierciedlający to wydarzenie zapis w wysokości 100 punktów dla NS.
Minimaks teoretyczny:4♠(NS) z kontrą, 8 lew; 500 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 10(WE);
♠ – 8 (NS);
BA – 9 (WE);