Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ T863 ♥ KT3 ♦ KJ ♣ AQJ8 |
|
♠ Q92 ♥ Q8764 ♦ 86 ♣ T74 |
♠ KJ54 ♥ A9 ♦ AQ9743 ♣ 2 |
|
♠ A7 ♥ J52 ♦ T52 ♣ K9653 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
1♦ |
pas1 |
pas |
ktr.2 |
1♠ |
2♣ |
pas |
pas |
2♦ |
3♣ |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
1grając Wspólnym Językiem, S może od biedy zgłosić nieforsujące 2♣
2otwierający z dublem karo ma prawo zgłosić ożywczą kontrę nawet bez specjalnej nadwyżki honorowej (choć na takie działanie preferowane są kara jeszcze krótsze)
Nawet gdyby NS uzgodnili trefle i przepchnęli się na trzy w ten kolor, to znajdujący się w korzystnych założeniach E przelicytuje ich 3♦ – może nawet z ręki, bądź z lekkim tylko wsparciem ze strony swojego partnera. Na większości stołów turnieju ostatecznym kontraktem staną się zatem właśnie 3♦(E). Tak czy owak, będzie to krok słuszny, choćby dlatego, że 3♣ z dobrej ręki e-N-a są tu grą jak najbardziej możliwą do zrealizowania. Generalnie, rozgrywający oddałby wówczas pika, dwa kara i tylko jednego trefla, na wyrobioną ♦10 wyrzuciłby bowiem z ręki jednego kiera. Natomiast 3♣(S) zostałyby położone bez jednej po ataku karem i trzykrotnym zagraniu przez zawodnika E w ten kolor. Ten ostatni krok tego obrońcy zniszczyłby bowiem przeciwnikowi wziątkę na ♦10. Powiedzmy, że przeciwko 3♦(E) graczS wyjdzie w uzgodnione trefle, a jego partner zagra dwukrotnie w ten kolor. Rozgrywający przebije w ręce, wejdzie na stół ♠D (powiedzmy), zaimpasuje kara damą w ręce, ściągnie ♦A i wpuści e-S-a trzecią rundą atutów. Ten odejdzie jednak bezpiecznie ♣K, którego rozgrywający przebije w ręce. Wcześniej czy później gracz E będzie musiał dokończyć rozgrywkę pików i jeśli w drugiej rundzie tego koloru wyjdzie z ręki figurą (na podział 3–3 bądź 4–2 z drugą dziesiątką), odda dwa piki, zatem ostatecznie polegnie bez jednej (odda też jeszcze kiera). Aby zrobić swoje, E musiałby rozczytać, iż S ma dubletona pikowego – wiadomo, że z asem – i w drugiej rundzie tego koloru wyjść z ręki nie honorem, tylko małym pikiem. Kolory młodsze będą dokładnie rozliczone, w starszych rozkład wcale jednak wcale nie musi być taki jak w rzeczywistości, np. N może mieć cztery kiery i trzy piki, a jego partner – dwa kiery i trzy piki. Oczywiście jeśli w pierwszej rundzie pików N dołoży staranną ilościówkę odwrotną ♠3, a rozgrywający jej uwierzy, to w kluczowym momencie zagra na drugiego ♠A u e-S-a i swoje 3♦ zrealizuje. W protokole rozdania spotkamy więc bez wątpienia zarówno wpadkowe 50 dla NS, jak i minimaksowe 110 dla WE. A także 110 po stronie NS, niektórym duetom tej linii przeciwnicy pozwolą bowiem grać 3♣(N), łatwe do zrealizowania.
Minimaks teoretyczny: 3♦(WE), 9 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (N!);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (NS).