Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
Q974
AK75
AT84
T
 
J6
J932
J5
98643
rozd. 17 A52
Q4
9632
KJ52
  KT83
T86
KQ7
AQ7
 

W

N

E

S

1

pas

1

pas

21

pas

2BA2

pas

33

pas

44

pas

pas

pas

 

1trójkolorówka to marna karta, przeto w zupełności wystarczy podniesienie do 2 (a nie do 3)

2pytanie o singla, przy wymarzonym singlu kierowym w ręce partnera, czyli takiej na przykład jego ręce A D x x x A 10 x x K 10 x x  szlemik w piki byłby bardzo dobrym kontraktem

3krótkość treflowa

4marnuje się D, przeto zgramy tylko końcówkę!

Nawet przy aktualnym rozkładzie kart można wprawdzie wziąć 12 lew, już sama nie najwyższa jakość koloru atutowego jest tu jednak wystarczającym przeciwwskazaniem do zapowiedzenia gry premiowej. Zwłaszcza że rozgrywający wcale nie musi wyłapać waleta atu…

Powiedzmy, że przeciwko pikowej grze e-S-a W wyjdzie w blotkę kierową. Bezpieczniejszy jest wist treflowy, ale po wskazaniu przez dziadka krótkości w tym kolorze na pewno wyimpasowałby on partnerowi coś, czego pozostawiony sam sobie rozgrywający wcale zaimpasować nie musi. S zabije pierwszą lewę A na stole, po czym najprawdopodobniej spróbuje przebić w tej ręce dwa trefle. Wprawdzie K siedzi w impasie, ale przecież rozgrywający o tym nie wie, po wiście 2 będzie też jasne, iż kiery nie są rozłożone 3–3. Gdyby więc nawet kara dały cztery wziątki, co też nie jest przecież absolutnie pewne, to i tak w ręce pozostanie jeszcze jeden przegrywający trefl. Zatem A, trefl przebity w dziadku, powrót do ręki K i kolejny trefl przebity na stole. Następnie najprawdopodobniej zostanie zagrana stamtąd D, którą to E powinien rzecz jasna przepuścić. Jest duża szansa, iż S będzie teraz kontynuował 9 – i puści ją wkoło – obrońcy zdobędą wówczas dwie wziątki atutowe i ograniczą przeciwnika do lew 11. Oczywiście także gdyby gracz S rozpoczął piki blotką do damy w dziadku, broniący E powinien ją przepuścić (!). Ten standardowy manewr znacznie zwiększy szanse, iż lewę zdobędzie również partnerowy walet atu.

 Oczywiście możliwe są też inne linie rozgrywki, z impasem K włącznie, ponadto W może przecież z powodzeniem na pierwszym wiście wyjść bezpiecznie w trefla. Wówczas prawdopodobnie nieco łatwiej będzie trafić piki, ale i wtedy gracz E powinien zmaksymalizować swoje szanse na sukces przez przepuszczenie dziadkowej D, także wówczas, gdy lewa ta zostanie rozpoczęta blotką pikową z ręki e-S-a.

W protokole spotkamy więc zarówno wpisy w wysokości 480 dla NS, jak i tylko 450 dla tej strony. Nieprawidłowe szlemiki w piki będą zapowiadane co najwyżej sporadycznie, więc zaowocuje to zarówno zapisami w wysokości tak 980 dla NS, jak i 50 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 6(NS), 12 lew; 980 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 11(NS);

– 10(NS);

– 12 (NS);

BA – 11 (NS).