Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ Q974 ♥ AK75 ♦ AT84 ♣ T |
|
♠ J6 ♥ J932 ♦ J5 ♣ 98643 |
♠ A52 ♥ Q4 ♦ 9632 ♣ KJ52 |
|
♠ KT83 ♥ T86 ♦ KQ7 ♣ AQ7 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♦ |
pas |
1♠ |
pas |
2♠1 |
pas |
2BA2 |
pas |
3♣3 |
pas |
4♠4 |
pas |
pas |
pas |
|
1trójkolorówka to marna karta, przeto w zupełności wystarczy podniesienie do 2♠ (a nie do 3♠)
2pytanie o singla, przy wymarzonym singlu kierowym w ręce partnera, czyli takiej na przykład jego ręce ♠ A D x x ♥ x ♦ A 10 x x ♣ K 10 x x szlemik w piki byłby bardzo dobrym kontraktem
3krótkość treflowa
4marnuje się ♣D, przeto zgramy tylko końcówkę!
Nawet przy aktualnym rozkładzie kart można wprawdzie wziąć 12 lew, już sama nie najwyższa jakość koloru atutowego jest tu jednak wystarczającym przeciwwskazaniem do zapowiedzenia gry premiowej. Zwłaszcza że rozgrywający wcale nie musi wyłapać waleta atu…
Powiedzmy, że przeciwko pikowej grze e-S-a W wyjdzie w blotkę kierową. Bezpieczniejszy jest wist treflowy, ale po wskazaniu przez dziadka krótkości w tym kolorze na pewno wyimpasowałby on partnerowi coś, czego pozostawiony sam sobie rozgrywający wcale zaimpasować nie musi. S zabije pierwszą lewę ♥A na stole, po czym najprawdopodobniej spróbuje przebić w tej ręce dwa trefle. Wprawdzie ♣K siedzi w impasie, ale przecież rozgrywający o tym nie wie, po wiście ♥2 będzie też jasne, iż kiery nie są rozłożone 3–3. Gdyby więc nawet kara dały cztery wziątki, co też nie jest przecież absolutnie pewne, to i tak w ręce pozostanie jeszcze jeden przegrywający trefl. Zatem ♣A, trefl przebity w dziadku, powrót do ręki ♦K i kolejny trefl przebity na stole. Następnie najprawdopodobniej zostanie zagrana stamtąd ♠D, którą to E powinien rzecz jasna przepuścić. Jest duża szansa, iż S będzie teraz kontynuował ♠9 – i puści ją wkoło – obrońcy zdobędą wówczas dwie wziątki atutowe i ograniczą przeciwnika do lew 11. Oczywiście także gdyby gracz S rozpoczął piki blotką do damy w dziadku, broniący E powinien ją przepuścić (!). Ten standardowy manewr znacznie zwiększy szanse, iż lewę zdobędzie również partnerowy walet atu.
Oczywiście możliwe są też inne linie rozgrywki, z impasem ♣K włącznie, ponadto W może przecież z powodzeniem na pierwszym wiście wyjść bezpiecznie w trefla. Wówczas prawdopodobnie nieco łatwiej będzie trafić piki, ale i wtedy gracz E powinien zmaksymalizować swoje szanse na sukces przez przepuszczenie dziadkowej ♠D, także wówczas, gdy lewa ta zostanie rozpoczęta blotką pikową z ręki e-S-a.
W protokole spotkamy więc zarówno wpisy w wysokości 480 dla NS, jak i tylko 450 dla tej strony. Nieprawidłowe szlemiki w piki będą zapowiadane co najwyżej sporadycznie, więc zaowocuje to zarówno zapisami w wysokości tak 980 dla NS, jak i 50 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 6♠(NS), 12 lew; 980 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 11(NS);
♥ – 10(NS);
♠ – 12 (NS);
BA – 11 (NS).