Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1BA |
2♣1 |
pas |
3♥ |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
|
1 kolory starsze
2 na popartyjne wejście aktualna karta S to coś około minimum
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1BA |
ktr.1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♥3 |
pas |
3♥4 |
pas |
pas5 |
pas |
|
|
|
1 kontra dwukolorowa: 5♥/♠–4+♣/♦ albo 5–4+ w starszych
2 do koloru partnera
3 5♥–4+♣ albo 5–4+ w starszych
4 inwit
5 na popartyjne wejście aktualna karta S to coś około minimum
Po silnym 1BA, którym rozpocznie tu licytację zawodnik E, gracz S powinien wejść do licytacji, aby pokazać – docelowo – układ 5–4 w kolorach starszych. Doprowadzi to najprawdopodobniej do kontraktu 3♥, S spasuje bowiem na inwit ze strony swojego partnera, jak na założenia popartyjne jego kartę należy bowiem uznać za minimum wejścia. Przeciwko kierowej grze e-N-a obrońca E zaatakuje ♣A. I tylko jeżeli będzie następnie kontynuował ♣K i treflem, rozgrywający zostanie ograniczony do zawsze mu należnych dziesięciu wziątek. Powiedzmy bowiem, że w lewie drugiej E wyjdzie ♦K. Rozgrywający zabije ♦A w ręce, zgra ♠A K, zrzucając z ręki karo (!), przebije tam pika, ściągnie ♥A K i wyjdzie z ręki treflem. Tak, dziadkowa ♣D posłuży mu jako niezwykle cenne dojście do stołu. Po wskoczeniu ♣K gracz S wyjdzie bowiem karem, które rozgrywający przebije w dziadku, potem zaś przebije w ręce pika, wróci na stół ♣D właśnie, zgra ♥W i wykorzysta wyfortowaną ♠10. Jedenaście wziątek! Wist trzy razy w trefle wytrąciłby zaś przedwcześnie kluczowe dojście na stół ♣D, przez co ograniczyłby rozgrywającego do dziesięciu lew. Inna sprawa, że także po ataku ♣A, a następnie ♦K gracz N mógłby rozegrać bezpieczniej, tj. zrobiłby w ręce drugą przebitkę pikową po ściągnięciu co najwyżej jednej figury atutowej. Także wówczas skończyłoby się na „tylko” dziesięciu wziątkach.
Przeciwko kierowej grze e-S-a obrońca W wyjdzie na pewno ♦W. Nie poda więc rozgrywającemu pomocnej dłoni, jaką byłby wist treflowy. Nawet jakby gracz S rozgrywał tak, jak opisano to wyżej (gdy rozgrywał N), tj. przebił na stole dwa piki, a przedtem dwa razy zaatutował asem i królem, broniący – skracając konsekwentnie rękę e-S-a karami – ograniczyliby przeciwnika do dziesięciu wziątek.
Jak widać, na linii NS jest do wygrania końcówka w kiery, gracze ci mają jednak tylko 21 miltonów i osiem kierów, można więc powiedzieć, że kontrakt 4♥ nie ma tu pełnego pokrycia bilansowego. Szczególnie trudno będzie go osiągnąć po otwarciu silnym 1BA przez E. Dlatego w protokołach rozdania pojawią się przede wszystkim częściówkowe zapisy 170 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS), 10 lew; 620dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 8 (NS).