Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ K74 ♥ KQT9852 ♦ 2 ♣ 73 |
|
♠ JT3 ♥ J63 ♦ KT765 ♣ AJ |
♠ A96 ♥ 7 ♦ QJ9843 ♣ Q94 |
|
♠ Q852 ♥ A4 ♦ A ♣ KT8652 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♦ |
4♥1 |
5♦ |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
|
1 po otwarciu partnera warto skoczyć na 4♥; nawet jeśli kontrakt ten będzie można obłożyć, przeciwnicy nie muszą znaleźć kładącego wistu czy dalszej obrony
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
2♣1 |
pas |
4♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 precision
2 po otwarciu partnera warto skoczyć na 4♥; nawet jeśli kontrakt ten będzie można obłożyć, przeciwnicy nie muszą znaleźć kładącego wistu czy dalszej obrony
Po drugoręcznym otwarciu partnera w zasadzie każdy gracz N wcześniej czy później doprowadzi do kontraktu 4♥. Najlepiej więc będzie skoczyć nań od razu, choćby po to, aby uniknąć kontry, kiedy się ona stronie NS będzie należała. I tak stanie się na wielu stołach, przy który S otworzy precisionowskimi 2♣. Gracz W nie wejdzie wówczas do licytacji na szczeblu dwóch i zapowiedziane 4♥ e-N-a staną się kontraktem ostatecznym. Niestety, grę tę będzie można położyć. Powiedzmy, że przeciwko 4♥(N) obrońca E wyjdzie w karo. Rozgrywający utrzyma się singlowym ♦A na stole, najprawdopodobniej trzy razy zaatutuje i zagra z ręki trefla – najprawdopodobniej do króla na stole. Ale gdyby nawet przyszło mu do głowy wstawić stamtąd ♣10, to W położy go, jeśli tylko po wzięciu tej lewy ♣W wyjdzie w pika. Obrońcy wezmą wtedy dwa trefle i dwa piki, kładąc kontrakt przeciwników bez jednej.
Po licytacji według Naszego Systemu – po otwarciu 1♣ e-S-a W zmieści się pewnie 1♦ (choć absolutnie nie jest to wejście obowiązkowe: tylko 10 PC, średni kolor, marne honory, w tym trzy walety, niekorzystne założenia). Ale gdy już tak się stanie, a N skoczy na 4♥, to mało który graczE powstrzyma się od powiedzenia 5♦. Przede wszystkim w ataku, ale też być może w obronie – bez jednej za 200 – kiedy przeciwnikom wychodzą 4♥. Niestety, w tym wypadku 4♥ są do dosyć łatwego położenia, a na 5♦ trzeba oddać pika, kiera i karo. Będzie to zatem typowa obrona fantomowa.
W protokołach rozdania dominować będą zatem zapisy wpadkowe: 50 dla WE i 200 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS) z kontrą, 9 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 10 (WE);
♥ – 9(NS);
♠ – 8(NS);
BA – 8 (NS).