Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.

W

N

E

S

pas

pas

1

ktr.

pas

1

pas

31

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

1 kontra objaśniająca na bardzo dobrym longerze treflowym

Jeśli tylko gracz S doceni urodę i siłę swojego siedmiokartu treflowego i da ze swoją ręką kontrę objaśniającą,a w następnym okrążeniu skoczy na 3, nie będzie najmniejszych problemów z osiągnięciem kontraktu 3BA. Jeżeli przeciwko tej grze gracz E zawistuje w karo, rozgrywający łatwo skompletuje dziesięć wziątek. N weźmie bowiem pierwszą lewę 10 w ręce i wyjdzie stamtąd W na impas. E oczywiście położy nań króla (by przeciwnik nie pozostał w ręce, skąd mógłby wykonać kolejne korzystne dla siebie zagranie), więc rozgrywający poprawi na stole asem i ściągnie pozostałe trefle oraz A i A. Jeśli obrońcy będą wistowali starannie, będą musieli zdobyć ostatnie trzy wziątki – na dwa kiery i K.

Także po wiście w kolor czarny (tu: pika) rozgrywający będzie w stanie wziąć nadróbkę, po utrzymaniu się w pierwszej lewie singlowym A w dziadku musiałby jednak wyjść stamtąd D albo 10, aby wyrobić sobie dojście do ręki na W (lub zmusić obrońcę E do przepuszczenia i utraty wziątki na K). Potem – po dojściu do ręki na W – N wykorzystałby wziątkę na tamtejszego K i zagrał w kiera – by wyrobić sobie lewę na K na stole. Wziąłby wówczas: sześć trefli, dwa piki, kiera i karo.

Tylko po wiście w kiera rozgrywający zostałby ograniczony do dziewięciu wziątek. Gdyby bowiem w pierwszej lewie zadysponował ze stołu K, musiałby rozpocząć stamtąd trefle – i oddałby K oraz trzy kiery. A kiedy pierwszą lewę przepuściłby – W utrzymałby się w niej 10, po czym musiałby odwrócić albo w pika, albo w karo. Gdyby bowiem kontynuowałby w niej kierem, a jego partner zabił A i ponowił kierem, to rozgrywający zagrałby następnie w trefle. Ale że po dojściu na K E nie miałby już kiera, przeciwnik wziąłby sześć trefli, kiera, karo i dwa piki (albo bowiem dostałby się do ręki na W, albo zagrałby A i treflem – i E po utrzymaniu się K musiałby wyjść w pika albo w karo, w obu wypadkach dopuściłby więc rozgrywającego do ręki.

W protokołach rozdania powinny dominować zapisy 430 dla NS, a także – w mniejszej liczbie – 400 dla tej samej strony.

Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 400 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (NS);

– 7(NS);

– 7 (E!);

– 7 (E!);

BA – 9 (NS).