Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ J765 ♥ 93 ♦ K92 ♣ AKT6 |
|
♠ KT ♥ 862 ♦ AJT8753 ♣ 3 |
♠ 9843 ♥ QJ75 ♦ 6 ♣ QJ98 |
|
♠ AQ2 ♥ AKT4 ♦ Q4 ♣ 7542 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1BA |
3♦ |
ktr.1 |
pas |
3♥ |
pas |
3BA2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 kontra wywoławcza, tak gra się już od ladnych paru lat
2 całość znaczy, że N ma też cztery piki
W drugim okrążeniu gracz N zalicytuje 3BA, a nie forsujące 3♠, aby podkreślić fakt, że ma też zatrzymanie w kolorze przeciwnika – karach. Tak czy owak, 3BA(S) będą w tym rozdaniu grą absolutnie standardową, osiągniętą w zasadzie na każdym stole turnieju. Jeśli obrońca W zaatakuje przeciwko niej ♦W, zadanie rozgrywającego będzie stosunkowo proste. S będzie już bowiem wtedy dysponował dwoma lewami karowymi, dwoma kierowymi, dwoma pikowymi oraz dwoma treflowymi. Ponadto może przecież zagrać ♠A i blotką pik z ręki (impas damy w ręce i tak nie da mu przecież dodatkowej wziątki, a nieco poważniejszym pretendentem do posiadania ♠K będzie gracz W, a nie jego partner), a także zrobić podwójny impas w kierach – przeciwko damie i waletowi. Jeśli wykona choć jeden z tych manewrów, będzie już miał swoje, gdy zaś wykorzysta i jeden i drugi, wygra swój kontrakt z teoretycznie zawsze należną mu nadróbką.
Drugim wistem, na jaki może się tu zdecydować gracz W, jest blotka kierowa. Pomoże on przeciwnikowi jedynie o tyle, że w zasadzie wyjaśni mu sytuację w tym kolorze. S będzie więc w tym momencie miał jedno karo, trzy kiery, dwa piki i dwa trefle. Najlepiej będzie, jeśli po zdobyciu pierwszej wziątki ♥A w ręce wejdzie do dziadka i zrobi impas ♥10 w ręce, ściągnie ♥K (aby odebrać W wszystkie jego kiery), a potem zgra ♠A i odejdzie pikiem. Po dojściu na ♠K W będzie wówczas miał same kara, zagra więc w ten kolor i przeciwnik zdobędzie w nim dwie wziątki. Pozwoli mu to zrealizować kontrakt z nadróbką.
Kiedy zaś po wzięciu pierwszej lewy ♥A w ręce gracz S wszedłby na stół ♣A i zrobił impas ♠D w ręce, toW – po wzięciu lewy na ♠K odszedłby najprawdopodobniej ♠10. Rozgrywający wziąłby tę lewę ♠A w ręce i zagrałby stamtąd w blotkę karową. W nie mógłby bez straty lewy wskoczyć asem, lewę tę zdobyłby zatem dziadkowy ♦K. Następnie S ściągnąłby ♠W, zaimpasował kiery dziesiątką w ręce, ściągnął ♥K i – w pięciokartowej końcówce…
|
♠ – ♥ – ♦ 9 2 ♣ K 10 6 |
|
♠ – ♥ – ♦A W 8 7 5 ♣ – |
|
♠ 9 ♥ D ♦ – ♣ D W 9 |
|
♠ – ♥ 4 ♦ D ♣ 7 5 4 |
|
… odszedł ♥4 – na wpustkę E. Ten ostatni odegrałby następnie dobrą ♠9 (z dziadka – ♦D) i zagrałby ♣D, na którą również zdobyłby wziątkę. W dwukartowej końcówce gracz E miałaby więc wyjść spod ♣W – do układu impasowego ♣K 10 na stole. Kontrakt zostałby zatem zrealizowany, choć bez nadróbki.
Opisana wyżej (jako druga) linia rozgrywki byłaby jak najbardziej racjonalna, a więc i możliwa do przeprowadzenia, w świetle zalicytowania przez W kar z przeskokiem oraz jego pierwszego wistu w blotkę kierową.
Jak widać, dziewięć lew na bez atu dla strony NS jest w tym rozdaniu w zasadzie pewne, a nadróbka – dosyć prawdopodobna. W protokołach rozdania pojawią się zatem przede wszystkim wpisy w wysokości 630 i 600 dla NS. Proszę też jeszcze zauważyć, iż otwarcie silnym 1BA automatycznie ustawia kontrakt firmowy z dużo lepszej ręki S; 3BA(N) zostałyby bowiem położone – co najmniej bez jednej – po wiście karowym.
Minimaks teoretyczny: 4BA(S!), 10 lew; 630dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 9(NS);
BA – 10(S!).