Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 24; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ J865 ♥ T98 ♦ J9 ♣ KJ83 |
|
♠ T73 ♥ 32 ♦ K765 ♣ AT54 |
♠ KQ94 ♥ KJ754 ♦ 832 ♣ 7 |
|
♠ A2 ♥ AQ6 ♦ AQT4 ♣ Q962 |
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1♥1 |
ktr.2 |
pas |
1♠ |
pas |
1BA3 |
pas |
3BA4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 na trzeciej ręce otwarcie jak znalazł (nawet po partii bym je polecał!)
2 karta zbyt silna na wejście 1BA: ♥A D x są warte tyle co ♥A K x, przeto S ma co najmniej 19 PC
3 o tym właśnie mówi jego rebid 1BA
4 z sześcioma miltonami oraz być może bardzo cennymi ♥10 9 8 N dokłada więc końcówkę
Także ten kontrakt końcowy powinien być w lipcowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2013 grą standardową, na linii NS znajduje się wprawdzie tylko 24 PC, ale też ważne wysokie blotki. Poza tym S wie, że jego układy impasowe (szczególnie kiery) leżą za otwierającym. Przeciwko kontraktowi 3BA(S) W wyjdzie w blotkę kierową, czyli w kolor partnera. Powiedzmy, że E postawi na trzeciej ręce króla (choć mógłby nawet, czy wręcz powinien, w ogóle ją przepuścić), S zabije zatem ♥A w ręce, po czym zagra trefla do króla i powtórzy treflem do damy. Będzie bowiem wiedział, iż ewentualnych czterech trefli należy się spodziewać raczej u W, posiadacza tylko dwóch kierów. Po zabiciu ♣D asem gracz W, aby ograniczyć przeciwnika do tylko dziewięciu wziątek, będzie musiał zagrać w pika. Właśnie dlatego w pierwszej lewie jego partner powinien dołożyć blotkę, najlepiej najwyższą, tj. ♥7. W ten sposób gracz W będzie miał szansę dojrzeć, iż kiery to kolor bez przyszłości. A potem, do drugiego trefla (chyba że po utrzymaniu się w pierwszej lewie ♥8 w dziadku rozgrywający zagra trefla do damy w ręce, nawet ta lewa może jednak zostać przez W przepuszczona) E powinien dołożyć ♥5, w ten sposób na pewno zwróci uwagę partnera na piki. Po dojściu ♣A W wyjdzie wówczas rzecz jasna w pika, potem więc, po dostaniu się do ręki na ♦K – gdy rozgrywający zrobi impas w tym kolorze –W powtórzy pikiem i broniący odbiorą dwie wziątki w tym kolorze. Kontrakt zostanie zatem zrealizowany bez nadróbek.
Łatwo dostrzec, iż gdyby po dojściu ♣A W bezmyślnie powtórzył kierem, rozgrywający zaimpasowałby bezpiecznie kara i zrobiłby drogocenną nadróbkę.
W protokołach tego rozdania będą jednak rzecz jasna dominować minimaksowe wpisy w wysokości 400 dla NS, od czasu do czasu trafi się nich też jednak i 430 dla tej strony – za wypuszczoną nadróbkę.
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 9 (NS).