Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ KQ985 ♥ 3 ♦ A875 ♣ T86 |
|
♠ A4 ♥ K9652 ♦ JT6 ♣ AQ3 |
♠ T732 ♥ J84 ♦ K3 ♣ 9752 |
|
♠ J6 ♥ AQT7 ♦ Q942 ♣ KJ4 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
pas/2♠1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 z naciskiem na 2♠, w tej sekwencji partner nie ma bowiem na pewno singletona w tym kolorze; karta N – z układem 5–4 oraz singlem w kierach – jest natomiast dużo bardziej ukierunkowana ku grze w kolor aniżeli w bez atu
Wbrew oczekiwaniom korzystniejszy dla strony NS będzie jednak pas e-N-a na rebid 1BA partnera. Wynika to jednak z tego, że S ma tylko dwa piki oraz solidne zatrzymania kierowe, z czterokartem w tym kolorze. Przeciwko bezatutowej grze e-S-a W wyjdzie na pewno w blotkę kierową, jego partner wstawi waleta, a rozgrywający zabije damą w ręce. W widne karty optymalne byłoby dostanie się do dziadka ♦A i zagranie stamtąd ♠9 na impas, w zakryte będzie to jednak niemożliwe. W drugiej lewie S wyjdzie z ręki ♠W, którego W zabije asem i – powiedzmy – powtórzy kierem. Rozgrywający weźmie tę lewę ♥10 w ręce, po czym wejdzie na stół ♦A i powtórzy stamtąd karem. Obrońca E z konieczności wskoczy ♦K i wyjdzie w kiera. As kier z ręki i odegranie dwóch kar oraz ♠K D, pozostałe wziątki będą już jednak należały do obrońców. Ostatecznie S skompletuje zatem osiem lew, czyli zrobi nadróbkę. Gdyby po zabiciu ♠W asem W nie powtórzył kierem, tylko wyszedł ♦W (lub pikiem), rozgrywający wyrobiłby sobie ósmą wziątkę w treflach. Kiedy jednak E dostałby się do ręki ♦K i wyszedł ♥8, S musiałby albo zabić w ręce ♥A, albo wstawić stamtąd ♥10. Tak czy owak, przy racjonalnych krokach rozgrywającego osiem wziątek byłoby gwarantowane.
Jeśli natomiast chodzi o pikową grę e-N-a, rozgrywający musiałby oddać dwie lewy atutowe, karo oraz dwa trefle.
W związku z tym w protokołach tego rozdania pojawią się przede wszystkim wpisy w wysokości 110 i 120 dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 3BA(S!), 9 lew; 600 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (S!);
♦ – 9 (S!);
♥ – 7 (WE);
♠ – 8 (NS);
BA – 9 (S!).