Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.

Rozdanie 5
Rozd. N,
po partii: NS
A65432
JT
7
J963
 
T9
A8
AKJ94
K875
rozd. 5 K87
KQ954
T8532
  QJ
7632
Q6
AQT42
 

W

N

E

S

21

pas2

pas

3

pas

5

pas

pas

pas

 

 

1 naturalne słabe dwa

2 karta za słaba na jakiekolwiek wejście na szczeblu trzech

albo:

W

N

E

S

21

pas2

pas

3

pas

43

pas

pas/5

pas

(pas)

(pas)

1 naturalne słabe dwa

2 karta za słaba na jakiekolwiek wejście na szczeblu trzech

3 po uprzednim pasie: longer kierowy i dobry fit karowy: prośba, aby partner wybrał pomiędzy grą 4 a 5

W

N

E

S

21

pas2

23

3

pas

5

pas

pas

pas

 

 

1 multi

2 wejście 2 można by ostatecznie zaakceptować

3 piki

albo:

W

N

E

S

21

pas2

23

3

pas

44

pas

pas/5

pas

(pas)

(pas)

1 multi

2 wejście 2 można by ostatecznie zaakceptować

3 piki

4 po uprzednim pasie: longer kierowy i dobry fit karowy: prośba, aby partner wybrał pomiędzy grą 4 a 5

albo:

W

N

E

S

21

22

pas

33

pas

54

pas

65

pas

pas

pas

1 multi

2 wejście 2 można by ostatecznie zaakceptować

3 naturalne, forsing

4 splinter z fitem karowym, silna sugestia renonsu

5 wprawdzie graczowi W pali się K, ale i tak zapowiada szlemika – przecież partner wszedł do licytacji na szczeblu dwóch

Gdyby natomiast splinter 5 (był dopuszczalny przez stosowany system i) został zastosowany przez E po uprzednim pasie, partner – ze spalonym K – zareagowałby nań negatywnie 5.

Szlemik karowy jest w tym rozdaniu – po wskazaniu przezN pików – prześwietnym kontraktem, niełatwym jednak do wylicytowania. Jeżeli bowiem E po otwarciu przeciwnika spasuje (a po 2 w zasadzie musi to uczynić, nawet po ewentualnych 2 wejście 2 jest dosyć wątpliwe, choć dopuszczalne), to nawet jeśli w następnym okrążeniu – po zgłoszeniu przez partnera 3 – da splintera 5 (jeśli system na to pozwala), to W zareaguje nań negatywnie, pali mu się bowiem K.

Na większości stołów majowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2013 ostatecznym kontraktem w tym rozdaniu będzie zatem 5 (łatwe 12 lew) albo 4(E). Przeciwko temu ostatniemu kontraktowi S wyjdzie na pewno D, a jego partner zabije A, i w tym wypadku rozgrywający łatwo więc skompletuje 12 wziątek. Gdyby jednak S wpadł na pomysł pierwszego wyjścia w atu (lub N przepuścił w pierwszej lewie partnerową D!), gra o dwunastą lewę znacznie by się skomplikowała. Powiedzmy, że po zabiciu pierwszej lewy A na stole rozgrywający wyszedłby stamtąd pikiem, a N nie wskoczył asem (!). E wstawiłby z ręki króla, nie mógłby jednak następnie oddać pika i zagrać na przebicie trzeciej rundy tego koloru w dziadku (zgubiłby go bowiem wówczas samoskrót atutowy ręki E), tylko musiałby jeszcze trzy razy zaatutować, zgrać A K i wyjść ze stołu pikiem. N nadal nie mógłby wskoczyć A, przeto jego partner wziąłby tę lewę na D. I musiałby zagrać w trefla, skutkiem czego dwunastą wziątką rozgrywającego stałby się dziadkowy K.

Protokoły tego rozdania winny zdominować wpisy w wysokości 420 dla WE, znajdą się w nim też jednak na pewno także 450, 480 oraz szlemikowe 920 dla tej samej strony.

Minimaks teoretyczny: 6(E!), 12 lew; 980 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 12 (WE);

– 12 (E!);

– 6 (NS, WE!);

BA – 11 (WE).