Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 9764 ♥ T9 ♦ KQT6 ♣ AJ2 |
|
♠ J5 ♥ AKJ83 ♦ A972 ♣ 93 |
♠ T82 ♥ 7654 ♦ 4 ♣ KT754 |
|
♠ AKQ3 ♥ Q2 ♦ J853 ♣ Q86 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
3♥1 |
3♠2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
1 blokujące
2 w tej pozycji z czterema pikami graczowi S wolno nieco przelicytować kartę
3 pamiętając o tym, N powinien spasować
Jak widać, na linii WE wychodzi łatwiutko popartyjna końcówka w kiery, ponieważ jednak znajduje się na niej jedynie 16 PC, żaden duet w pełni świadomie gry tej nie zalicytuje. Na prawie każdym stole przy grze utrzyma się dużo silniejsza strona NS, w kontrakcie 3♠(N), a czasem 3♠(S).
W pierwszym z powyższych przypadków E zaatakuje na pewno w singla karowego i zdobędzie trzy przebitki w tym kolorze. A że ponadto broniący wezmą ♥A K oraz ♣K, położą kontrakt przeciwników bez trzech, za 150. Nie będą tym jednak bez wątpienia w pełni usatysfakcjonowani, nawet bowiem za częściówkową własną grę w kiery należałoby się im punktów 170.
Większą szansę, przynajmniej na niższą wpadkę, będą miały kontrakty 3♠(S), do których dojdzie, kiedy po wejściu 1♥ N zgłosi kontrę: sputnik albo transferową (wskazanie pików). Oczywiście stanie się to wyłącznie wówczas, gdy para NS gra jednym z takich ustaleń. Po blokujących 3♥ E gracz S zgłosi wówczas takie same – jak w wariancie poprzednim – 3♠, tyle tylko, że w tym wypadku to on stanie się rozgrywającym tego zapowiedzianego kontraktu. Przeciwko 3♠(S) obrońca W na pewno zaatakuje ♥A. Nawet jednak, jeśli jego partner dołoży do niego swoją najwyższą blotkę – ♥7, będzie to (na ogół) konwencyjna demarka, mówiąca o braku ♥D [na swój skok na 3♥ E musi mieć (co najmniej) cztery kiery]. Pierwszy wistujący nie wymyśli więc raczej kontynuacji ♦A i karem, jedynej która mogłaby jeszcze położyć grę, i to bez dwóch. Wyjdzie najprawdopodobniej w trefla, a wtedy rozgrywający zrobi już swoje, jeśli tylko zabije tę lewę dziadkowym asem. A następnie trzy razy zaatutuje i wyrobi sobie kara oraz wziątkę treflową. Maksymalną wpadkę bez trzech zagwarantowałby tylko nierealny pierwszy wist ♦A, a potem posłanie (wysokiego) kara do przebitki…
Na podstawie powyższej analizy można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, iż turniejowe protokoły tego rozdania wypełnią przede wszystkim wpisy w wysokości 140 dla NS oraz 150 dla WE, a także – dużo mniejszej liczbie – 100 dla WE [za 3♠(S) bez dwóch].
Minimaks teoretyczny: 5♦(NS) z kontrą, 8 lew; 500 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8(WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 10 (WE);
♠ – 6 (WE);
BA – 6 (NS,WE!).