Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ J984 ♥ A5 ♦ KJT87 ♣ 43 |
|
♠ K752 ♥ KT42 ♦ ♣ AKJ97 |
♠ AT6 ♥ 9873 ♦ A632 ♣ T2 |
|
♠ Q3 ♥ QJ6 ♦ Q954 ♣ Q865 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣1 |
1♦ |
1♥ |
2♦ |
3♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 także we Wspólnym Języku rzecz jasna
Do tej pelnobilansowej końcówki powinien dojść w zasadzie każdy duet WE. Przeciwko tej grze S zaatakuje ♦4. Rozkłady są dla strony WE nie najgorsze, rzucają się jednak w oczy kłopoty z komunikacją i utrzymaniem kontroli atutowej nad karami (przynajmniej z perspektywy zdobycia przez rozgrywającego nadróbki). Wszystko to da się jednak przezwyciężyć, przede wszystkim dlatego, że N ma drugiego ♥A oraz… Ponieważ rozgrywający i tak nie zdoła przebić na stole wszystkich blotek karowych z ręki, ma też przegrywającego pika, będzie musiał wyrobić kolor treflowy. A to – wziąwszy pod uwagę kłopoty z szybkim zaatutowaniem – mocno faworyzuje zagranie na impas ♣D, i to od razu w pierwszej rundzie koloru. Można to nawet sprawdzająco zrobić od razu w drugiej lewie, po zabiciu tam pierwszej ♦A (z dziadka – pik). Gdy ♣10 utrzyma się, rozgrywający poczuje się dużo pewniej, następnie może więc wyjść z ręki ♥8 z zamiarem puszczenia jej wkoło. Będzie to bowiem zarówno optymalny sposób rozwiązania takiej konfiguracji koloru (impas damy z waletem), jak i krok oparty o wysokie prawdopodobieństwo tego, iż ♥A znajduje się raczej w ręce e-N-a niż u e-S-a. Kiedy S nie podstawi się na ♥7 figurą (a tak się prawie na pewno stanie), reszta rozgrywki stanie się dziecinną igraszką, wystarczy powtórzyć impas treflowy (choć w pewnym wariantach nie będzie to nawet konieczne). Podobnie zresztą, gdy S wstawi ♥W – rozgrywający poprawi na stole ♥K, a N zabije pewnie ♥A i ponowi karem. E przebije w dziadku, zagra drugi raz w atu – do damy u e-S-a, a potem drugi raz zaimpasuje trefle. Weźmie zatem teoretycznie zawsze mu należne 11 lew.
W protokole tego rozdania winny się zatem znaleźć przede wszystkim wpisy w wysokości 650 dla WE, ale też tylko 620 dla WE; rozgrywka na lew 11 nie jest wprawdzie specjalnie trudna, ale można się też w niej nieco pogubić.
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE), 11 lew; 650 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 11(WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 9 (WE).