Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
J984
A5
KJT87
43
 
K752
KT42

AKJ97
rozd. 23 AT6
9873
A632
T2
  Q3
QJ6
Q954
Q865
 

W

N

E

S

pas

11

1

1

2

3

pas

4

pas

pas

pas

 

 

1 także we Wspólnym Języku rzecz jasna

Do tej pelnobilansowej końcówki powinien dojść w zasadzie każdy duet WE. Przeciwko tej grze S zaatakuje 4. Rozkłady są dla strony WE nie najgorsze, rzucają się jednak w oczy kłopoty z komunikacją i utrzymaniem kontroli atutowej nad karami (przynajmniej z perspektywy zdobycia przez rozgrywającego nadróbki). Wszystko to da się jednak przezwyciężyć, przede wszystkim dlatego, że N ma drugiego A oraz… Ponieważ rozgrywający i tak nie zdoła przebić na stole wszystkich blotek karowych z ręki, ma też przegrywającego pika, będzie musiał wyrobić kolor treflowy. A to – wziąwszy pod uwagę kłopoty z szybkim zaatutowaniem – mocno faworyzuje zagranie na impas D, i to od razu w pierwszej rundzie koloru. Można to nawet sprawdzająco zrobić od razu w drugiej lewie, po zabiciu tam pierwszej A (z dziadka – pik). Gdy 10 utrzyma się, rozgrywający poczuje się dużo pewniej, następnie może więc wyjść z ręki 8 z zamiarem puszczenia jej wkoło. Będzie to bowiem zarówno optymalny sposób rozwiązania takiej konfiguracji koloru (impas damy z waletem), jak i krok oparty o wysokie prawdopodobieństwo tego, iż A znajduje się raczej w ręce e-N-a niż u e-S-a. Kiedy S nie podstawi się na 7 figurą (a tak się prawie na pewno stanie), reszta rozgrywki stanie się dziecinną igraszką, wystarczy powtórzyć impas treflowy (choć w pewnym wariantach nie będzie to nawet konieczne). Podobnie zresztą, gdy S wstawi W – rozgrywający poprawi na stole K, a N zabije pewnie A i ponowi karem. E przebije w dziadku, zagra drugi raz w atu – do damy u e-S-a, a potem drugi raz zaimpasuje trefle. Weźmie zatem teoretycznie zawsze mu należne 11 lew.

W protokole tego rozdania winny się zatem znaleźć przede wszystkim wpisy w wysokości 650 dla WE, ale też tylko 620 dla WE; rozgrywka na lew 11 nie jest wprawdzie specjalnie trudna, ale można się też w niej nieco pogubić.

Minimaks teoretyczny: 5(WE), 11 lew; 650 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 8 (NS);

– 11(WE);

– 9 (WE);

BA – 9 (WE).