Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 24; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ QT3 ♥ KJT98 ♦ 86 ♣ QJ5 |
|
♠ A865 ♥ Q7 ♦ AT4 ♣ T962 |
♠ K92 ♥ A542 ♦ Q5 ♣ A873 |
|
♠ J74 ♥ 63 ♦ KJ9732 ♣ K4 |
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1♣ |
1♦1 |
1♠ |
2♥2 |
pas |
pas |
ktr.3 |
pas/2♠4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 wejście to ani trochę nie blokuje, kolor jest jednak niezłej jakości i zawiera sześć kart; lepszy na pewno byłby blokujący skok na 2♦, zapowiedź ta u prawie wszystkich polskich par ma jednak znaczenie konwencyjne
2 tak dobry kolor zawsze można pokazać
3 kontra bilansowa, nadwyżkowa
4 trzy karty w pikach, a partner może mieć w tym kolorze nawet pięć kart
Na większości stołów turnieju w rozdaniu tym licytacja wygaśnie właśnie w 2♠(W) – kontrakcie na siedmiu atutach. Przeciwko tej grze N zaatakuje w partnerowe kara. Rozgrywający zadysponuje ze stołu blotkę, a wstawionego przezS waleta zabije w ręce asem. A następnie będzie się musiał od razu wziąć za atuty, jeżeliby bowiem w zamian zaczął wyrabiać trefle, S otworzyłby kiery, a potem jego partner skróciłby rękę W tym kolorem. I wskutek tego powstałyby niemożliwe do przezwyciężenia przez rozgrywającego problemy z pełnym wyatutowaniem (by oddać tylko karo, dwa trefle, kiera i pika). Powiedzmy więc, ze w drugiej lewie rozgrywający puści blotkę atu wkoło (zagranie dużo mniej brytalne niż również zwycięskie ♠A, ♠K i pik). S weźmie tę lewę ♠W i odwróci w kiera. W musi przepuścić pierwszą rundę tego koloru, drugą zabije zaś ♥A na stole, po czym wyjdzie stamtąd blotką treflową (nie zgrywając uprzednio asa!). Najprawdopodobniej S wskoczy wówczas ♣K i wyjdzie w atu. W utrzyma się ♠K na stole, ściągnie ♣A i wyjdzie – koniecznie! – pikiem do asa w ręce. Następnie zaś zagra – w dalszej kolejności – w trefle i w kara, aby w każdym z tych kolorów wyrobić sobie fortę. Są też rzecz jasna inne warianty skutecznej rozgrywki, jak jednak widać, koniecznym warunkiem jej powodzenia jest podział atutów 3–3. Patrząc na problem z tego punktu widzenia, teoretycznie lepszym i bezpieczniejszym kontraktem strony WE są 3♣ – na ośmiu atutach. W polskich systemach, gdzie otwarcie 1♣ nie jest naturalne, ich osiągnięcie nie będzie jednak łatwe. Po bilansowej kontrze W jego partner musiałaby bowiem – zamiast 2♠ – powiedzieć 3♣, także warte 110 punktów. Ale tego na pewno nie zrobi, choćby z tego powodu, iż W może mieć na przyklad pięć pików, a tylko trzy trefle…
Podstawowym wpisem w protokołach tego rozdania winno być 110 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS) z kontrą, 8 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 8 (W!);
BA – 7 (W!).