Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ K ♥ J9753 ♦ Q5 ♣ AJT95 |
|
♠ T965 ♥ T ♦ JT963 ♣ KQ6 |
♠ AQJ32 ♥ AKQ4 ♦ A42 ♣ 2 |
|
♠ 874 ♥ 862 ♦ K87 ♣ 8743 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♥1 |
ktr. |
pas |
1♠ |
pas |
4♣2 |
pas |
4♠3 |
pas |
pas |
pas |
1 karta graniczna, po partii można też zacząć od dwukolorowych 2♥
2 splinter, silny inwit do szlemika pikowego, wprawdzie zasadniczo ręka bardzo silna nie powinna dawać splintera ręce słabej, tu jednak jest to licytacja czysto intencjonalna i jako taka daje największą szanse stosownego ukierunkowania W
3 pali się cały mariasz treflowy – podstawowy, a właściwie jedyny walor ręki W, jej posiadacz reaguje więc na szlemikową propozycję partnera negatywnie (gdyby w zamian W miał mariasza karowego zgłosiłby cuebid 4♦, wówczas jego partner – nawet po stwierdzeniu, że brakuje im dwóch wartości z pięciu – mógłby zapowiedzieć szlemika, z w pełni uzasadnioną nadzieją, iż uda się impas ♠K – przeciwko zawodnikowi N, który na pierwszej ręce otworzył licytację)
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
2♥1 |
ktr. |
pas |
2♠ |
pas |
4♣2 |
pas |
4♠3 |
pas |
pas |
pas |
1 dwukolorówka kiery i inny
2 splinter z fitem pikowym, silny inwit szlemikowy
3 uzasadnienie jak poprzednio
Gracz E będzie mógł łatwo sprawdzić splinterem szanse szlemikowe, po negatywnych 4♠ partnera powinien już jednak spasować. Wszystkie duety WE powinny więc w rozdaniu tym poprzestać na końcówce w piki, tym bardziej że ponadto brakuje im dwóch wartości z pięciu. Rozgrywający ma tu do oddania ♣A i lewę karową, chyba że… Gracz N nie dysponuje wygodnym pierwszym wistem, może zatem zdecydować się na blotkę kierową (czy ♣A). Rozgrywający będzie miał wówczas pełne prawo, aby przepuścić pierwszą lewę do singlowej ♥10 w ręce. A potem zagra w atu, na dziadkowe ♥A K D wyrzuci z ręki trzy trefle, a w końcu zaimpasuje podwójnie kara. Odda wówczas tylko jedną wziątkę w tym ostatnim kolorze i zrobi nielicytowanego szlemika. Podobnie skończy się to rozdanie po ataku ♣A, gracz W nie odda wówczas kara. Jak widać, ustawienie na pierwszym wiście (dużo) silniejszego z przeciwników jest (na ogół) ważniejsze aniżeli ustawienie finalnego kontraktu z (dużo) silniejszej ręki strony rozgrywającej.
W protokole rozdania, oprócz powszechnych zapisów 650 dla WE, spotkamy też więc od czasu do czasu wpisy w wysokości 680 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 5♠(WE), 11 lew; 650 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 10 (WE);
♥ – 9 (W!);
♠ – 11 (WE);
BA – 10 (WE).