Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
K
AQ64
AJT72
T63
 
A8
K73
8654
7542
rozd. 4 JT75
95
Q9
AKQ98
  Q96432
JT82
K3
J
 

W

N

E

S

pas

1

2

ktr.1

3

3

pas

42

pas

pas

pas

 

1 kontra negatywna, wskazanie kolorów starszych

2 punktów mało, ale układ 6–4 to potęga!

Oczywiście końcówka w kiery jest tu kontraktem podlimitowym, przeto sporo duetów NS zatrzyma się w tym rozdaniu w częściówce, i to niekoniecznie kierowej (tylko pikowej). Dograna ta jednak łatwo wychodzi, nawet z nadróbką, do bezwarunkowego oddania są bowiem jedynie trefl i A; król atu może natomiast zostać wyimpasowany. Istnieje jednak obrona, która powinna zawsze ograniczyć rozgrywającego do lew dziesięciu; polega ona na skrótach dziadka treflami, aby gracz N nie mógł przebić tam trzeciej rundy kar (albo nie był w stanie wyimpasować do końca K). Po naturalnym ataku A gracz E powinien koniecznie kontynuować K. Rozgrywający przebije na stole, puści wkoło W, po czym zagra w pika, aby przygotować sobie wyrzutkę na D (w rzeczywistości jest mu ona niepotrzebna, spada bowiem druga D, gracz N jednak o tym nie wie). W wskoczy wówczas A i ponowi treflem, zmuszając przeciwnika do przebicia go przedostatnim atutem stołu. I w tym momencie rozgrywający nie będzie już mógł przebić w dziadku kara i zaimpasować po raz drugi K. Najprawdopodobniej zrobi więc impas kierowy, a potem ściągnie A oraz K i zaimpasuje też D. Odda więc wziątkę w tym kolorze i będzie się musiał zadowolić tylko dziesięcioma lewami. Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż graczowi N nie pomógłby podział pików 3–3, kiedy bowiem – po utrzymaniu się w dziadku przebitką trzeciej rundy trefli – ściągnąłby D i przebił w ręce pika (i okazałoby się, iż ten ostatni kolor był rozłożony 3–3) – dysponowałby już tylko jednym dostępem do stołu (na K), nie byłby zatem w stanie wyimpasować do końca K i wykorzystać fort pikowych. Musiałby przeto łapać D.

W protokołach tego rozdania możemy się zatem spodziewać przede wszystkim wpisów 620, 650, 170 i 200 dla NS.

Minimaks teoretyczny: 5(NS), 11 lew; 650 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (WE);

– 10(NS);

– 11(NS);

– 9 (NS);

BA – 7 (NS).