Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ K ♥ AQ64 ♦ AJT72 ♣ T63 |
|
♠ A8 ♥ K73 ♦ 8654 ♣ 7542 |
♠ JT75 ♥ 95 ♦ Q9 ♣ AKQ98 |
|
♠ Q96432 ♥ JT82 ♦ K3 ♣ J |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♦ |
2♣ |
ktr.1 |
3♣ |
3♥ |
pas |
4♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
1 kontra negatywna, wskazanie kolorów starszych
2 punktów mało, ale układ 6–4 to potęga!
Oczywiście końcówka w kiery jest tu kontraktem podlimitowym, przeto sporo duetów NS zatrzyma się w tym rozdaniu w częściówce, i to niekoniecznie kierowej (tylko pikowej). Dograna ta jednak łatwo wychodzi, nawet z nadróbką, do bezwarunkowego oddania są bowiem jedynie trefl i ♠A; król atu może natomiast zostać wyimpasowany. Istnieje jednak obrona, która powinna zawsze ograniczyć rozgrywającego do lew dziesięciu; polega ona na skrótach dziadka treflami, aby gracz N nie mógł przebić tam trzeciej rundy kar (albo nie był w stanie wyimpasować do końca ♥K). Po naturalnym ataku ♣A gracz E powinien koniecznie kontynuować ♣K. Rozgrywający przebije na stole, puści wkoło ♥W, po czym zagra w pika, aby przygotować sobie wyrzutkę na ♠D (w rzeczywistości jest mu ona niepotrzebna, spada bowiem druga ♦D, gracz N jednak o tym nie wie). W wskoczy wówczas ♠A i ponowi treflem, zmuszając przeciwnika do przebicia go przedostatnim atutem stołu. I w tym momencie rozgrywający nie będzie już mógł przebić w dziadku kara i zaimpasować po raz drugi ♥K. Najprawdopodobniej zrobi więc impas kierowy, a potem ściągnie ♥A oraz ♦K i zaimpasuje też ♦D. Odda więc wziątkę w tym kolorze i będzie się musiał zadowolić tylko dziesięcioma lewami. Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż graczowi N nie pomógłby podział pików 3–3, kiedy bowiem – po utrzymaniu się w dziadku przebitką trzeciej rundy trefli – ściągnąłby ♠D i przebił w ręce pika (i okazałoby się, iż ten ostatni kolor był rozłożony 3–3) – dysponowałby już tylko jednym dostępem do stołu (na ♦K), nie byłby zatem w stanie wyimpasować do końca ♥K i wykorzystać fort pikowych. Musiałby przeto łapać ♦D.
W protokołach tego rozdania możemy się zatem spodziewać przede wszystkim wpisów 620, 650, 170 i 200 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 5♥(NS), 11 lew; 650 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 10(NS);
♥ – 11(NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 7 (NS).