Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/13 - Analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ AKJ9 ♥ Q5 ♦ 8754 ♣ JT4 |
|
♠ T543 ♥ K9763 ♦ JT62 ♣ |
♠ 86 ♥ T82 ♦ AK93 ♣ AK92 |
|
♠ Q72 ♥ AJ4 ♦ Q ♣ Q87653 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣1 |
pas2 |
1♦3 |
pas |
1♠ |
ktr.4 |
2♣5 |
2♥ |
pas |
pas |
3♣ |
3♦/3♥ |
pas |
pas |
pas |
1 tylko 11 PC, ale też wysokie blotki wspierające niskie honory
2 tylko dubel pik, nie można więc dać kontry wywoławczej
3 na ewentualną odpowiedź 3♣ zbyt słaby kolor
4 kontra wywoławcza
5 naturalne (zapowiedź 3♣ powiedziałaby o układzie 5+♦–4+♣ w sile 9–11 PC)
Kontrakt 3♣ strony NS zostałby położony bez jednej wyłącznie po ataku pikowym i późniejszym zrobieniu przez obrońcę E przebitki w tym kolorze. Ze względu na brak komunikacji rozgrywający nie mógłby bowiem szybko trzeci/czwarty raz zaatutować, W dostałby się zatem w porę do ręki ♥K, aby zagrać trzeci raz w piki. Jego partner przebiłby i byłaby to właśnie wziątka kontrakt 3♣(N) kładąca. Poza nią broniący wzięliby ♣A K, ♦A oraz ♥K. Kiedy zaś w drugiej lewie rozgrywający zaimpasowałby kiery, W zagrałby w kara, a jego parter powtórzyłby tym kolorem – do skrótu dziadka…
Gracze WE zrealizowaliby natomiast 3♦, oddaliby bowiem wtedy jedynie dwa piki oraz dwa kiery. Los kontraktu 3♥(W) zależał będzie natomiast od pierwszego wistu, jaki odda przeciwko niemu obrońca N. Otóż grę położy jedynie wist w karo i zrobienie przez e-S-a dwóch przebitek w tym kolorze. Rozgrywający zabije pierwszą lewę ♦A na stole, zgra ♣A K i wyrzuci nań z ręki dwa piki, a potem wyjdzie w kiera. S będzie musiał wskoczyć ♥A (!), a następnie dwukrotnie dopuścić partnera pikami i przebić zagrane przez niego kara. Tylko taka obrona pozwoli obłożyć kontrakt 3♥, obrońcy wezmą wówczas ♥A, dwa piki i dwie karowe przebitki.
Wiele z gier możliwych do położenia zostanie jednak zrealizowanych, protokół rozdania wypełnią zatem niewysokie zapisy po obu otwarciach 110 dla NS, 110 oraz 140 dla WE, jak i wpadkowe w wysokości 100 – tak dla WE, jak i dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♦(WE), 9 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 6 (NS);
BA – 7 (WE).