Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/13 - Analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ J3 ♥ QT97 ♦ A63 ♣ K754 |
|
♠ Q6 ♥ KJ8632 ♦ 985 ♣ T2 |
♠ A98 ♥ 4 ♦ KJ72 ♣ QJ983 |
|
♠ KT7542 ♥ A5 ♦ QT4 ♣ A6 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas1 |
1♠ |
pas |
1BA2 |
pas |
2♠3 |
pas |
3♠4 |
pas |
pas5 |
pas |
|
|
|
1 tylko 11 PC, w tym dama i dwa walety (a zatem niskie honory, przeszacowane w skali Miltona Worka), a przy tym tylko cztery karty w kolorach starszych, nie mówiąc już o tym, że trzeba by było otworzyć 1♦, a więc nie w najdłuższy kolor ręki E
2 półforsujące
3 6+♠
4 inwit, nieco może wątpliwy, jest jednak 10 PC i dubel w pikach
5 S ma co najwyżej punkt nadwyżki, a jego piki nie są bynajmniej przednie, gorzej – w kontekście tego, że partner ma tylko dwa piki – jest to kolor bardziej niż dziurawy
Bilans, ocena karty oraz ocena jakości podstawowego longera – wszystko to powinno podpowiedzieć otwierającemu, iż należy hamować na szczeblu trzech. I to nawet bez gwarancji realizacji gry na tym poziomie. Najpopularniejszym w tym rozdaniu kontraktem winny zatem być 3♠ właśnie. Przeciwko tej grze obrońca S wyjdzie ♣10 albo blotką karo, nie będzie to jednak miało kluczowego znaczenia. Niezależnie bowiem od pierwszego wistu rozgrywający nie uniknie oddania dwóch lew atutowych, kierowej i karowej. Ufff! Okazuje się, iż 3♠ jeszcze da się dosyć łatwo zrealizować. Kolejne niezbyt interesujące rozdania w pierwszym tegorocznym zestawie Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polsk.i Najpopularniejszym wpisem w jego protokole będzie zdecydowanie 140 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (S!);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 8 (NS).