Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/13 - Analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 20 Rozd. W, po partii: obie |
♠ QT5 ♥ 6542 ♦ Q94 ♣ KJ8 |
|
♠ ♥ AKQJ8 ♦ KJT875 ♣ A5 |
♠ KJ743 ♥ T93 ♦ 62 ♣ Q43 |
|
♠ A9862 ♥ 7 ♦ A3 ♣ T9762 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
1♥1 |
pas |
2♥2 |
pas |
3♦ |
pas |
3♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1 karta bliska acolowskiemu forsingowi do dogranej
2 ręka za słaba na odpowiedź 1♠, a uzgodnienie kierów dopiero w drugim okrążeniu
albo:
W |
N |
E |
S |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♥3 |
pas |
2♠4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3♥6 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1 acolowski forsing do dogranej (tylko trzy przegrywające, na dobrą sprawę brakuje jednak jednej szybkiej lewy, typu A, AK)
2 standardowy negat – brak asa i króla oraz wartości je rekompensujących
3 naturalne: 5+♥ albo 4♥–5+♣/♦
4 naturalne, 5+♠
5 naturalne: 5+♥–4+♦ albo 4♥–5+♦
6 trzy kiery
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♦ |
1♠ |
2♠ |
pas |
2BA |
pas |
3♥1 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 5+♥, forsing
I tę końcówkę w kiery powinna zagrać w zasadzie każda para WE. Ale też tylko końcówkę, gracze szybko bowiem się połapią, że ich połączone ręce nie mają jednak potencjału szlemikowego. Przeciwko 4♥(W) obrońca N zawistuje najprawdopodobniej blotką atu, przynajmniej tam, gdzie nie dostanie zadnego wskazania pierwszowistowego od partnera. Rozgrywający utrzyma się wówczas ♥10 na stole i zagra stamtąd w karo. Aby zapewnić sobie jedenaście wziątek – W będzie musiał wstawić z ręki ♦K. I powtórzyć karem, a potem przebić trzecią rundę tego koloru w dziadku (na wszelki wypadek ♥9, choć akurat ta asekuracja nie jest w tym wypadku konieczna). Jeżeli natomiast rozgrywający wstawi z ręki w pierwszej rundzie koloru ♦W, to odda już dwa kara oraz trefla i będzie się musiał zadowolić tylko swoim.
Wreszcie przypadek ostatni – tam, gdzie S wejdzie do licytacji 1♠, jego partner zaatakuje później przeciwko 4♥(W) w ten właśnie kolor. W zadysponuje wówczas ze stołu ♠W, a zagranego przez S ♠A przebije figurą atutową w ręce. Następnie rozgrywający wejdzie na stół ♥10 (przejmując tam nią zagraną z ręki ♥8) i zagra stamtąd w karo. Jeżeli wstawi z ręki ♦K – będzie już miał dwanaście lew, treflową kontynuację ze strony e-S-a pobije bowiem asem w ręce, przebije w dziadku karo ♥9, na dobrego ♠K pozbędzie się z ręki blotki treflowej, trzy razy zaatutuje i wykorzysta jeszcze trzy dobre kara ręki.
Jeżeli zaś kara zostaną chybione, to N dostanie się do ręki na ♦D i powtórzy atutem. W ten sposób rozgrywający straci nie tylko wziątkę w kolorze karowym, ale też lewę, którą zyskał na pierwszym wiście (pikowym). Po utrzymaniu się w ręce ♥K W będzie bowiem kontynuował stamtąd ♦K, a obrońca S – po pobiciu go ♦A – wyjdzie w trefla. I rozgrywający będzie jeszcze musiał oddać trefla, sam skompletuje zatem jedynie dziesięć lew. Proszę zauważyć, iż przy założeniu, że kara nie zostaną trafione, rozgrywającemu nic nie pomogłoby też, gdyby wcześniej – po wejściu do dziadka ♥10, a przed zagraniem stamtąd w kara – pociągnął dobrego ♠K i wyrzucił nań z ręki trefla…
Podstawowym wpisem w protokole tego rozdania będzie zatem 650 dla WE, dwa pozostałe – 620 i 680 dla tej strony – też jednak będą w nim obecne.
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE), 11 lew, 650 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 10 (WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 8 (WE).