Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/13 - Analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ J97 ♥ KQJ764 ♦ J3 ♣ 52 |
|
♠ T542 ♥ 2 ♦ Q84 ♣ AK986 |
♠ K ♥ A985 ♦ AKT976 ♣ Q7 |
|
♠ AQ863 ♥ T3 ♦ 52 ♣ JT43 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦ |
1♠1 |
2♦2 |
2♥3 |
3♥4 |
pas |
3♠5 |
pas |
3BA6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 kolor na tyle silny, że można nim wejść do licytacji mimo tylko 7 PC, przede wszystkim jako wskazanie wistu
2 pełna wartość bilansowa tej ręki to 2,5 ♦, przy założeniu, że partner ma w tym kolorze co najmniej pięciokart; możliwe jest jednak, że w ręce rozgrywającego znajdują się tylko cztery kara, czy to w przypadku trójkolorówki 4441, czy to w przypadku układu 4♦–5♣ (we Wspólnym Języku szczególnie)
3 taaki kolor musi zostać pokazany!
4 nadwyżka, trzymam kiery, nie trzymam pików! (można też po prostu zamknąć oczyi wrzucić 3BA, w tym wypadku zresztą – dzięki pikowej pomocy ze strony partnera dziesięć lew w to miano jest pewne)
5 w pikach mam tylko półzatrzymanie!
6 ja też!
W ten sposób, w miarę naturalny, gracze WE sprawdzą półzatrzymania pikowe i wylicytują – nie wgolą – kontrakt firmowy. Dziesięć lew jest gwarantowane – na szybko NS mogą odebrać jedynie trzy piki. Ale po ataku pikowym różnym od asa (i treflowym) E weźmie już dwie (trzy) nadróbki.
Na linii WE wychodzi jeż jednak jak najbardziej prawidłowy szlemik a kara. Z grubsza: jeżeli kara dzielą się 3–1 (50%), trefle muszą się dzielić 3–3 (36%) bądź 4–2 z ♣W 10 sec (3,2%); zaś przy karach rozłożonych 2–2 (40%) trefle mogą się dzielić 3–3 albo 4–2 (w sumie 84%). Pozwala to oszacować łączną szansę realizacji kontraktu 6♦ na nieco ponad 55%. Wystarczy to, aby uznać go za grę poprawną zarówno w meczu, jak i w turnieju na maksy. Szlemik ten nie jest jednak łatwy do wylicytowania. Aby go osiągnąć, konieczne jest, jak sądzę, aby w pierwszym okrążeniu W dał odzywkę silniejszą niż 2♦, tj. 2♠, o znaczeniu: co najmniej inwit do końcówki z fitem karowym (bez czterech kierów, rzecz jasna), forsing do wysokości 3♦:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦ |
1♠1 |
2♠2 |
pas3 |
3♥4 |
pas |
4♣5 |
pas |
4♥6 |
pas |
5♣7 |
pas |
6♦8 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 kolor na tyle silny, że można nim wejść do licytacji mimo tylko 7 PC, przede wszystkim jako wskazanie wistu
2 co najmniej inwit do końcówki z fitem karowym
3 N raczej nie wejdzie już do licytacji na szczeblu trzech
4 kolor przeciwnika, przesądzenie końcówki, w pierwszej kolejności pytanie o zatrzymanie w pikach
5 piki nietrzymane, ale dobra wartość (cuebid) w treflach
6 cuebid
7 drugi cuebid treflowy
8 po wskazaniu przez partnera ♣A K – ♣D w ręce E nabrała pełnej wartości, gracz ten widzi też, iż trefle będą znakomitym bocznym źródłem lew w przypadku gry szlemika karowego
W protokołach rozdania będą jednak rzecz jasna dominowały wpisy w wysokości 630 dla WE (3BA lew dziesięć) oraz 620 dla WE (5♦ lew dwanaście); oczywiście wpisy w wysokości 1370 dla WE – za wylicytowane i zrealizowane szlemiki w kara – też się w nich na pewno znajdą.
Minimaks teoretyczny: 6♦(WE), 12 lew; 1370 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10(E!);
♦ – 12 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 10 (WE).