Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/13 - Analiza rozdań
Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ AQT9872 ♥ T5 ♦ A ♣ 976 |
|
♠ K54 ♥ KQ862 ♦ T32 ♣ Q4 |
♠ 63 ♥ ♦ KQ9854 ♣ AT852 |
|
♠ J ♥ AJ9743 ♦ J76 ♣ KJ3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas |
1♠ |
2BA1 |
pas |
3♦ |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 dwukolorówka treflowo-karowa
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas |
1♠ |
2BA1 |
pas |
3♦ |
4♠ |
5♦2 |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
|
1 dwukolorówka treflowo-karowa
2 układ 6–5 i korzystne założenia kuszą, tym bardziej że z faktu, iż partner wybrał wyższe kara, wynika, że prawie na pewno ma on w nich prawdziwy fit
Oczywiście przeciwko 4♠(N) nikt na sali nie wyjdzie blotką trefl spod asa (!?), a tylko taki wist pozwoliłby na położenie tej gry (obrońcy wzięliby pika, kiera oraz dwa trefle właśnie). Obrońca E zaatakuje ♦K, a wówczas wszystko znajdzie się już w rękach rozgrywającego. Otóż po utrzymaniu się singlowym ♦A w ręce powinien on zagrać w atu: ♠A i ♠D. W zabije ♠K i najprawdopodobniej bezpiecznie odejdzie pikiem. N wyjdzie teraz z ręki kierem, powiedzmy, dziesiątką, i puści ją wkoło. Po lewie na ♥D W zagra w karo, które rozgrywający przebije w ręce, wejdzie na stół ♥A i w lewie następnej zaekspasuje obrońcy W ♥K. Teraz wystarczy już tylko wyjść z ręki w trefla i rozwiązać tę lewę przy oczywistym założeniu, iż to gracz E ma w tym kolorze asa. Po dostaniu się do dziadka ♣K rozgrywający wykorzysta tamtejszą ♥9 – i będzie to jego dziesiąta wziątka.
Jak widać, 4♠(N) są w zasadzie nieobkładane, przeto kontrpartnerom opłaca się zapowiedzieć obronne 5♦. Zapowiedź ta zostanie już rzecz jasna skontrowana, po czym gracz N zaatakuje przeciwko niej ♥10. Rozgrywający będzie musiał oddać ♣K, dwa piki oraz dwie lewy atutowe (w razie potrzeby ♦W w ręce S zostanie wypromowany pikami), polegnie zatem bez trzech, za 500.
Takie właśnie – 620 i 500 dla NS – będą najpopularniejsze wpisy w turniejowych protokołach tego rozdania.
Minimaks teoretyczny: 5♦(WE) z kontrą, 9 lew; 500dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 10 (N!);
♠ – 9 (NS);
BA – 5 (NS, WE!).