Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/13 - Analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ KQT642 ♥ AKQ75 ♦ Q9 ♣ |
|
♠ A9 ♥ T62 ♦ A65 ♣ K8532 |
♠ 7 ♥ J94 ♦ KT842 ♣ A974 |
|
♠ J853 ♥ 83 ♦ J73 ♣ QJT6 |
W |
N |
E |
S |
1♣1 |
4♦2 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 kiedyś z taką ręką nie otwierało się na pierwszej ręce licytacji, dzisiaj wielu graczy już otwiera…
2 duża dwukolorówka na starszych (a jeśli do konwencji tej wprzęgniemy też zapowiedź 4♣, by nadać jej znaczenie duża dwukolorówka na starszych z przewagą kierów, to 4♦ zaczynają znaczyć: duża dwukolorówka na starszych z przewagą pików, a przynajmniej: piki nie gorsze/nie krótsze niż kiery)
albo (Nasz System zwłaszcza):
W |
N |
E |
S |
pas |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
3♥2 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 półforsujące
2 5+♠–4+♥c, forsing do dogranej
albo (Wspólny Język):
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
1♦ |
pas |
3♣1 |
4♦2 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 trefle z fitem karowym
2 dwukolorówka na starszych z przewagą pików
albo:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
1♦ |
pas |
3♣1 |
4♦2 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
5♣ |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
|
1 trefle z fitem karowym
2 dwukolorówka na starszych z przewagą pików
W zasadzie cała sala będzie tu grała końcówkę w piki; rozgrywający odda asa atu oraz dwa kara, zrobi więc swoje. Chyba że obrońcy po wzięciu ♠A swoich wziątek karowych nie odbiorą, wówczas zupełnie niespodziewanie zrobią się dwie nadróbki. Niby-standard, ale jeszcze ciekawostka…
Zajmijmy się chwilę kontraktem 5♣(WE) z kontrą, do którego od czasu do czaus będzie dochodziło. Na pierwszy rzut oka wydaje się, iż jest to obrona nieopłacalna, rozgrywający ma bowiem do oddania trzy kiery, karo oraz dwa trefle. Powinien zatem polec bez czterech, z kontrą za 800. Powiedzmy jednak, że wistując przeciwko tej grze obrońca N ściągnie ♥A K D (S zrzuci pika) i wyjdzie ♠K. Rozgrywający zabije w ręce ♠A, następnie zaś przebije na stole pika, zgra ♦A, ♦K i odejdzie karem. Popatrzmy na końcówkę pięciokartową, do jakiej wówczas dojdzie:
|
♠ D 6 4 ♥ 7 5 ♦ – ♣ – |
|
♠ – ♥ – ♦ – ♣ K 8 5 3 2 |
|
♠ – ♥ – ♦ 10 8 ♣ A 9 7 |
|
♠ W ♥ – ♦ – ♣ D W 10 6 |
|
Atu: trefle, wychodzi S. I jedna z jego pewnych lew atutowych znika! Obrona staję się zatem opłacalna (podobnie 5♦!) – kosztuje już tylko 500 punktów za bez trzech z kontrą.
Minimaks teoretyczny: 5♣(WE) z kontrą, 8 lew albo 5♦(WE) z kontrą, 8 lew; 500 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 9 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 6 (NS).